Joj Media House vstoupila na deníkový trh

neděle, 10. dubna 2016, 09:30 Slovensko MediaGuru

Slovenská mediální skupina vstupuje do další země a rozšiřuje svůj záběr o nový mediatyp.

Akvizice v Chorvatsku ze strany slovenské mediální skupiny Joj Media House, výsledky televizního zápolení dalšího týdne či souhrnné informace za odhadované hrubé reklamní investice v médiích přináší právě končící týden na slovenském mediálním trhu.

Joj Media House rozšiřuje záběr

Slovenská mediální společnost Joj Media House převzala v Chorvatsku většinové podíly ve třech denících. Dohodla se na převzetí 80,2% podílu v deníku Novi list, 59% v deníku Glas Istre a 100% podílu v deníku Zadarski list. Novi list je podle Mediálne.sk nejstarším chorvatským deníkem, vychází od roku 1900. Na chorvatském trhu je pátým největším deníkem s prodejem okolo 20 tis. kusů. Zadluženost deníku má podle informací z médií představovat 5,33 mil. euro. Deníky Glas Istre a Zadarski list jsou regionální.

„Naší strategií je investování do společností působících v sektoru médií a jsem velmi spokojený, že naše podnikatelské aktivity můžeme rozšířit i na chorvatský trh. Věřím, že náš kapitál přispěje k zvýšení kvality těchto mediálních domů v Chorvatsku, které tak budou moci být nadále lídry ve svých regionech,“ uvedl Richard Flimel, předseda představenstva Joj Media House.

Joj Media House je aktivní i na českém mediálním trhu, kde je akcionářem ve společnosti Bigboard Praha, největšího provozovatele venkovní reklamy. Na Slovensku patří mezi její hlavní aktivity televizní skupina Joj. Vedle Slovenska a Česka působí ještě na trhu venkovní reklamy v Rakousku.

Novi list

Reality show Tvoje tvář zvyšuje sledovanost

Pěvecká reality show Tvoja tvár znie povedome (Tvoje tvář má známý hlas) dosáhla na TV Markíza svého nejlepšího dosavadního výsledku. V neděli 3. dubna pořad sledovalo 703 tis. diváků starších 15 let. V obchodní divácké skupině 12-54 to znamenalo 14,5% rating a podíl na sledovanosti 42 %. V pátečním prime-time se Markíza dařilo i s reality show Farma, která dosáhla na tržní podíl 34,8 (12-54). Pondělní večery patří na Markíze seriálu Horní Dolní. Další díl překonal 15% rating s podílem na sledovanosti 39,7 % (12-54).

Z pořadu Tvoja tvár znie povedeme, foto: TV Markíza
Z pořadu Tvoja tvár znie povedeme, foto: TV Markíza

Skupina Joj v březnu meziročně posílila

Televizní skupině Joj se podle informací, které poskytla, podařilo v letošním březnu překonat svůj loňský výsledek za stejné roční období. Průměrný podíl celé skupiny dosáhl v letošním březnu v hlavním vysílacím čase 27,5 %. Na konci března uvedla televize Joj v nové podobě pořad V sedmém nebi, který v komerční skupině 12-54 dosáhl 25% podílu. V podvečerním vysílání si nadále udržuje pozici jedničky show Moje máma vaří lépe než tvoje. Nejsledovanější březnový díl zaznamenal 25% podíl na sledovanosti. Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem na TV Joj byl v březnu opět seriál Naši, jehož nejúspěšnější březnový díl měl rovněž 25% podíl (12-54).

Z pořadu V siedmom nebi, zdroj: TV Joj.
Z pořadu V siedmom nebi, zdroj: TV Joj.

RTVS zařadí seriál Fargo

Veřejnoprávní RTVS začne od soboty 16. dubna vysílat seriál Fargo. Jde o kultovní seriál, který posbíral několik prestižních ocenění a který rozkrývá spleť podvodů a vražd v americké Minnesotě. Seriál se drží černého humoru z filmové verze bratří Coenů. První část série odvysílá stanice Dvojka od 22:00. Ještě v tomto roce chce RTVS nabídnout i druhou sérii.

Ze seriálu Fargo, foto: RTVS
Ze seriálu Fargo, foto: RTVS

Reklamní trh podle hrubých údajů loni rostl

Výdaje na reklamu na Slovensku v minulém roce bez zohlednění slev, bonusů a provizí stouply podle TNS Slovakia o 18,3 procenta na 1,27 miliardy eur (34,3 miliardy korun). Za nárůstem trhu byly hlavně televize, které se na celkovém trhu s reklamou podílely 73 procenty. Hodnota odvysílané reklamy v televizních stanicích stoupla o téměř čtvrtinu na 935,25 milionu eur (25,3 miliardy korun) a v rozhlasových stanicích o šestinu na 82,59 milionu eur (2,2 miliardy Kč).

U tisku a venkovní reklamy došlo podle analýzy k nepatrnému poklesu výdajů na reklamu. Na reklamu v kinech, která má nejmenší podíl na trhu, zadavatelé utratili loni meziročně o zhruba šest procent méně peněz.

Slovenské televize loni zvýšily objem odvysílaného reklamního času o 19 procent, rádia až o téměř třetinu. Naopak počet inzertních stran v tisku klesl o tři procenta. Mezi největší zadavatele reklamy patřili loni na Slovensku telekomunikační operátoři, maloobchodní řetězce a banky.

-mav-