Snapchat nově umožní i telefonovat
Aplikace Snapchat představila svůj Chat 2.0. Začíná konkurovat i mobilním operátorům.
Komunikační platforma Snapchat po dvou letech výrazně vylepšuje možnosti interakce mezi uživateli a rozhodně se neomezuje jen na výměnu obrázků ("snapů"), které po určitě době samovolně zmizí. "Pomocí chatu jsme chtěli zprostředkovat to nejlepší, co jinak nabízí komunikace tváří v tvář. Chat 1.0 proto nabízel radost z okamžiků tady a teď – zatímco většina aplikací vám oznamovala, že váš kamarád zrovna něco píše, náš Chat hlásil, že vám kamarád naslouchá. Za dva roky jsme navíc získali ohromné množství poznatků o tom, jak lidé mluví. Hlavní cíl přitom zůstává stejný – chceme, aby byl chat co možná nejlepším způsobem komunikace srovnatelným jen s osobním setkáním," obšírně vysvětluje tým vývojářů Snapchatu na svém blogu. Tuto vizi má pomoci naplnit využívání prakticky všech myslitelných forem lidské komunikace, tedy zapojení textu, hlasu i obrazu.
Snapchat dokonce umí svým uživatelům zprostředkovat telefonní hovor, stejně jako nahrát a poslat audiovzkaz, nechtějí-li se uživatelé obtěžovat s psaním či mají zájem například poměřit své pěvecké umění. Analogicky mohou nahrát i desetisekundovou obrazovou smyčku ve formátu GIF, případně rovnou spustit videochat. Mohou si zvolit, zda v něm sami chtějí být snímáni videokamerou.
Snapchat slibuje okořenit konverzace také dvěma stovkami samolepek (obrázků), jejichž nabídka se má přizpůsobovat psané konverzaci. Napíše-li uživatel například love you, menu mu automaticky začne nabízet v první řadě různě variace srdíček.
Jeden ekosystém pro všechny
Nejvýraznější přínos Chatu 2.0 má ale představovat to, s jakou lehkostí mohou lidé přecházet od jednoho způsobu komunikace k druhému. Místo zdlouhavého a v městském provozu nebezpečně rušivého psaní mohou plynule přejít k hovoru, to vše v rámci jednoho chatovacího okna. O možnostech monetizace nových funkcí například po vzoru Facebook Messengeru, jenž lze v USA použít mimo jiné k objednávání vozidel v rámci alternativní taxislužby Uber, se zatím vyvojáři nezmiňují. Tento update ovšem může zvýšit celkovou atraktivitu Snapchatu v očích uživatelů i zadavatelů reklamy.
Ze Snapchatu se tak stává svého druhu uzavřený, ale o to komplexnější ekosystém, který dokáže uživatelům zajistit veškeré informační a komunikační potřeby spolu s tím, jak jej stále více vydavatelských domů zásobuje i zpravodajským obsahem, připomíná server Vanity Fair. S možností telefonického spojení navíc Snapchat konkuruje již nejenom WhatsApp či samotnému Facebooku, ale rovnou i telefonním operátorům.
Jak na proměňující se podmínky telekomunikačního trhu zareagovat, ale zřejmě poněkud bezděčně ukázal T-Mobile v USA. Souběžně s oznámením Chatu 2.0 totiž unikla na portál TmoNews informace o novém tarifu určeném primárně pro lidi se sluchovým postižením, kteří své mobilní telefony nevyužívají k hovorům. Příslušný tarif nabízí za dvacet dolarů měsíčně dva GB dat a neomezený počet SMS – ovšem bez možnosti telefonovat s výjimkou tísňového volání. Datový limit je pak cenově odstupňován podle příslušné velikosti. Kvůli náruživému používání všech nových funkcí by si tak někteří uživatelé Snapchatu museli ještě připlatit.
-jav-