TV reklama: MediaClub letos stahuje náskok CET 21

úterý, 05. dubna 2016, 14:35 TV MediaGuru

První letošní čtvrtletí přineslo posuny na reklamním televizním trhu.

Mediální zastupitelství Media Club stáhlo v letošním prvním čtvrtletí náskok vedoucí skupiny CET 21 na televizním reklamním trhu. Aktuální pozice hlavních rivalů na komerčním televizním trhu se liší podle cílové skupiny a části vysílacího dne (prime-time, celý den). Stabilní výkon ve srovnání s loňským prvním čtvrtletí vykazují stanice České televize, které však na reklamním trhu mají značně omezenou působnost.

V prodejní cílové skupině 15-69, na kterou letos přešly stanice zastupitelství Media Club, byla situace pro hlavní komerční rivaly vyrovnaná v rámci celodenního vysílání. Čtvrtletní podíl MediaClubu zde dosáhl podílu 29,96 %, CET 21 podílu 29,83 %. Meziročně si MediaClub polepšil o cca čtyři procentní body, zatímco CET 21 o čtyři procentní body podíl meziročně snížil. V hlavním vysílacím čase si CET 21 vede lépe, čtvrtletní podíl dosáhl 34,52 % a byl o necelých šest procentních bodů vyšší než u MediaClubu.

Vývoj podílu reklamních TV skupin (%), 1.1.-31.3. 2016, 15-69

Vyvoj reklama_15_69

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

V prodejní cílové skupině 15-54, která je zase důležitá pro skupinu Nova, si CET 21 udržuje vedoucí postavení v rámci celodenního i prime-timového vysílání. Ve srovnání se stejným obdobím loni ale CET 21 snížila svůj podíl o cca čtyři procentní body, zatímco o stejný počet se zvýšil podíl MediaClubu. V hlavním vysílacím čase je odstup CET 21 vyšší než v celodenním vysílání. Meziročně zde ale CET 21 snížila podíl o 5,6 procentního bodu a Media Club ho o pět bodů navýšil.

Vývoj podílu reklamních TV skupin (%), 1.1.-31.3. 2016, 15-54

Vyvoj_reklama_15_54

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

V nejširší skupině 15+, na kterou prodává reklamu Česká televize, má ČT čtvrtletně nejvyšší podíl v celodenním vysílání (31,02 %) těsně před MediaClubem (30,09 %), zatímco v hlavním vysílacím čase dosahuje nejvyššího podílu CET 21 (čtvrtletní průměr je 32,3 %).

Vývoj podílu reklamních TV skupin (%), 1.1.-31.3. 2016, 15+

Vyvoj reklama 15plus

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Pozn.: Prime time = 19:00-23:00

-mav-