CNC upevnil post vydavatele s největším zásahem

středa, 11. května 2016, 06:00 Tisk MediaGuru

Vydavatel deníku Blesk svou pozici v meziročním srovnání dokonce vylepšil.

Mediální společnost Czech News Center (CNC) zůstává na tištěném trhu vydavatelem s nejvyšším čtenářským zásahem. Ukazují to nová data výzkumu Media projekt za období 4Q/2015 a 1Q/2016, podle kterých dosahují tituly CNC (Blesk, Aha!, Sport, Reflex, ABC, Blesk pro ženy, Svět motorů aj.) průměrné čtenosti na vydání 3,4 mil. čtenářů. Ve srovnání se stejným obdobím o rok dříve to znamená vylepšení pozice o téměř 190 tisíc čtenářů. Druhou nejsilnější skupinou na čtenářském trhu je Vltava-Labe-Press (včetně magazínového vydavatelství Astrosat Media) s odhadovanou čteností na vydání 2,79 mil. čtenářů a třetí nejsilnější Mafra s odhadovanou čteností 2,45 mil. čtenářů. VLP i Mafra v meziročním srovnání obhájily své výsledky (snížení na úrovni 1 % v obou případech je statisticky nevýznamné).

TOP 10 vydavatelů podle odhadu čtenosti v tis. osob, 4Q/2015+1Q/2016

[chart type="bar-horizontal" footer="Czech News Center 3 442

Vltava-Labe-Press (včetně Astrosat Media) 2 794

Mafra 2 445

Bauer Media 2 250

Burda Praha 1 205

Mladá fronta 814

Empresa Media 648

Borgis 609

Economia 533

RF Hobby 380"][/chart]

Zdroj: Media projekt, 4Q/2015+1Q/2016, Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark

Na deníkovém trhu mají největší podíly Czech News Center (37 %) a skupina Mafra (32 %). Mezi časopisy opět Czech News Center (do magazínů se počítají i nedělníkové tituly) a Bauer Media.

Podíl vydavatelů na deníkovém trhu podle čtenosti

Deniky_shares

Podíl vydavatelů na magazínovém trhu podle čtenosti

shares_casopisy

Zdroj dat: Media projekt, 4Q/2015+1Q/2016, Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark

-mav-