Livesport: Nejvíc v ČR táhne fotbal, hokej a tenis

středa, 11. května 2016, 16:15 Internet & Mobil MediaGuru

Sportovní výsledkový portál očekává nejvyšší návštěvnost u nadcházejícího MS v hokeji.

Letošní rok je ve znamení série velkých sportovních událostí. V sobotu 6. května ji odstartovalo mistrovství světa v ledním hokeji, na které plynule naváže fotbalové Euro ve Francii a letní olympiáda v Riu. Zvýšenou sledovanost lze očekávat u televizních obrazovek, poroste také návštěvnost u sportovních serverů, kde bude k dispozici výsledkové zpravodajství.

Jan Hortík
Jan Hortík

V České republice se fotbal a hokej řadí spolu s tenisem mezi nejsledovanější sporty. V globálním měřítku nejoblíbenější trojici tvoří fotbal, tenis a basketbal. „Fotbal je světovým sportem číslo jedna s velkou převahou. Jiného než fotbalového vítěze lze najít jen výjimečně, například v Indii je to kriket, specifické jsou i Spojené státy,“ popisuje Jan Hortík, který má na starosti marketingovou komunikaci společnosti Livesport. Ta poskytuje sportovní výsledky aktualizované v reálném čase v téměř 30 jazykových mutacích na více než 60 webech.

Původem český internetový projekt registruje celosvětově přes 65 milionů uživatelů měsíčně, přičemž nejvíc, 17 % návštěvnosti, pochází z Itálie. V Česku jej podle Google Analytics navštíví kolem jednoho milionu návštěvníků. „Nejexponovanějším měsícem je březen, dnem s dlouhodobě nejvyšší návštěvností je neděle. Průměrná návštěva našeho webu trvá 22 minut a uživatel si při ní prohlédne detaily osmi zápasů,“ upřesňuje Jan Hortík. Až 45 % návštěvníků přitom přistupuje k obsahu z mobilních zařízení, buď na webové stránky, nebo přes aplikaci, jež ke konci dubna zaznamenala 17 milionů stažení.

V době konání zmíněných událostí bude podle Hortíka nejvyšší návštěvnost u MS v ledním hokeji: „Důvodem není ani tak popularita akce samotné, jako spíše fakt, že hokejové mistrovství se koná ještě v plné sezóně, kdy vrcholí velké množství fotbalových a hokejových lig, hrají se velké tenisové turnaje atp. Výpadek návštěvnosti související s tím, že se většina lig přes léto nehraje, nemůže nikdy nárůst u Olympiády či Eura pokrýt.“

Byznys model Livesportu je postaven pouze na reklamních příjmech, veškerý obsah je na něm poskytován zdarma. K přehledu výsledků přibyly nedávno i soupisky hokejových týmů a profily hokejistů, pod fotbalovými tabulkami je možné nově najít také stručnou analýzu situace. „Chystáme zařazení informací o zraněných a vykartovaných hráčích, vylepšení profilu fotbalistů či výsledkového servisu z dostihů,“ prozrazuje Hortík plány do budoucna.

Vedle toho investuje Livesport i do své vlastní propagace. Nedávno spustil globální kampaň na internetu a v televizi, pro kterou připravil více než 50 mutací, kombinujících různé stopáže reklamních spotů a varianty sponzorských vzkazů.

„Velikost naší kampaně souvisí s množstvím teritorií, na kterých působíme. Některé trhy jsou natolik významné, že si zaslouží lokalizovanou kampaň,“ vysvětluje Hortík s tím, že kreativní koncept je obvykle obnovován po jednom roce.

-stk-