TV reklama: Počet dodaných TRPs se opět zvýšil
Hlavními komerčními dodavateli jsou obchodní skupiny CET 21 a MediaClub.
Za období prvních čtyř letošních měsíců doručily tuzemské televizní stanice více reklamních TRPs (target rating points) než ve stejném období loňského roku. Navýšení je na úrovni 11-12 % v závislosti na nákupní cílové skupině a týká se všech hlavních diváckých kategorií.
Počet doručených TRPs, I-IV/2016 a I-IV/2015
Komerční televizní prostor ovládají v Česku dva subjekty: CET 21 jakožto provozovatel kanálů televizní skupiny Nova a Media Club, zastupující mj. televizní skupiny Prima, Barrandov a také Óčko. Obě se v součtu dělí o cca 95 % doručených TRPs. Pro MediaClub je určující cílová skupina 15-69, pro CET 21 divácká skupina 15-54. V meziročním srovnání se počet doručených TRPs zvýšil u hlavních dvou komerčních provozovatelů, vyšší navýšení je patrné u MediaClubu.
Podíl TV skupin na doručených TRPs, 15-69, I-IV/2016
Podíl TV skupin na doručených TRPs, 15-54, I-IV/2016
Zdroj dat: Nielsen-Admosphere, přepočítáno na TRP’s 30
Podíl na prodaných TRPs ale nemusí odpovídat podílu, které jednotlivé televizní subjekty mají na tržbách z prodeje reklamního prostoru.
-mav-