Twitter začal testovat karuselové reklamy

pátek, 10. června 2016, 11:30 Internet & Mobil MediaGuru

Součástí nového druhu promovaných tweetů mohou být i příspěvky uživatelů.

Twitter se snaží oslovit zadavatele dalším reklamním formátem, inspiruje se u konkurence. Tzv. karuselové reklamy se již osvědčily Instagramu,  Twitter je však zatím testuje jen s vybranými partnery. Horizontální pás tweetů, který připomíná miniprezentaci, tak umožňuje uživatelům snadno procházet hned několik potenciálně zajímavých sdělení naráz. Hypoteticky až dvacet, Twitter ale zadavatele krotí a doporučuje jejich počet držet nejvýše na pěti až sedmi.

Produktový manažer Twitteru Andrew Bragdon má navíc jasnou představu nejenom o optimálním počtu náhledů v reklamě, ale i způsobu využití nového formátu: do jedné záložky zadavatelé ideálně umístí poutavou fotografii zboží, do ostatních pak přidají informace o ceně a dalších vlastnostech produktu. Karuselová reklama se tak má šanci stát komplexním spotřebitelským servisem.

Aby však takový marketing uspěl, podle Bragdona stále musí do značné míry spoléhat na šeptandu a doporučení uživatelů mezi sebou.Proto mohou marketéři do nového druhu reklamních tweetů zahrnout příspěvky psané samotnými uživateli, ideálně těch s velkým počtem následovníků, a tedy i vlivem. K tomu však značky potřebují nejprve získat jejich souhlas, deklaruje Twitter. Pokud by ale autoři tweetů použitých v reklamě vznesli námitky, může ji Twitter stáhnout, připomíná server Marketing Land. Vtipná hláška či slova chvály se tak mohou stát dalším velmi cenným prvkem reklamy. "Víme, že když marketéři chtějí navázat autentický vztah se svými zákazníky, klíčové je, aby si lidé o vlastnostech produktu či jeho značce začali povídat nejprve sami od sebe. Toho jsme ostatně na sociálních sítích svědky každý den. Zapojení uživatelských tweetů tak má právě takovou konverzaci ještě podnítit," upřesnila firma na svém blogu.

Příklad, jak tento přístup uplatnit, nabízí společnost Disney, jeden z vybraných partnerů určených k otestování nových reklam vedle Gatorade a Volva. V rámci propagace nového filmu Obr Dobr chce nejen nalákat na premiéru, ale také zapojit lidi do vymýšlení nových slov ve stylu fiktivního jazyka filmových postav. Do jedné karuselové reklamy se tak může dostat jak trailer, obrázek z filmu, tak i právě konkrétní zajímavý lingvistický výsledek této výzvy.

Přestože ale zadavatelé získávají nové způsoby, jak šířit své sdělení napříč Twitterem, neměli by za ně platit více než za standardní promované tweety. Pokud si uživatel prohlédne hned několik záložek reklamy naráz, Twitter si účtuje poplatek za proklik jen jednou, a to za první z nich v rámci jedné karuselové reklamy. Zadavatelé navíc mohou doufat, že nový formát povede i k nárůstu konverzí: v případě Instagramu pomohl zvýšit konverzí poměr u některých kampaní až o 58 procent.

-jav-