Pololetí vyšlo skupinám ČT, Prima a Barrandov

pondělí, 11. července 2016, 14:30 TV MediaGuru

Stanice ČT dosáhly nejvyššího podílu, skupiny Prima a Barrandov si připsaly nejvyšší nárůst.

Stanice České televize zaznamenaly za období prvního letošního pololetí nejvyšší podíl v divácké skupině starší 15 let. Celkově dosáhly 30,9 % a proti prvnímu pololetí roku 2015 zvýšily svůj podíl o 0,7 procentního bodu. Českou televizi táhl především kanál ČT1, který v meziročním srovnání významněji rostl v hlavním vysílacím čase. Meziročně si zde připsal zvýšení podílu o 2,4 procentního bodu (platí pro 15+).

V prvním pololetí se z hlediska meziročního zvýšení podílu nejvíce dařilo televizním skupinám Prima a Barrandov. Skupina Prima vykázala v meziročním srovnání nejrychlejší růst v hlavním vysílacím čase, přičemž viditelně si polepšila především v diváckých skupinách 15-54 a 15-69. Zasloužil se o to zejména hlavní kanál Prima, který si nejvíce polepšil právě v prime-time v divácké skupině 15-54, kde si připsal zvýšení o 2,3 procentního bodu.

Skupina Barrandov zvýšila v meziročním srovnání svůj podíl především v divácké skupině 15+ v celodenním vysílání, kde si připsala +2,5 pb. Hlavní stanice TV Barrandov za rok zvýšila podíl o víc než procentní bod.

Televizní skupina Nova snížila v prvním pololetí svůj podíl v průměru o 3,4 procentní body ve srovnání s prvním pololetím 2015 (celý den, 15-54). Nižší výsledek v letošním prvním pololetí nejde na vrub jen hlavní stanici TV Nova, která v pololetí 2016 zaostala za svým loňským výsledkem v prvním pololetí o dva procentní body (celý den, 15-54). O necelý jeden procentní bod se letos snížil i podíl kanálu Nova Cinema (-0,9 pb., 15-54, celý den).

Podíl TV skupin (%), 1. pol. 2016, změna vs. 1. pol. 2015, celý den

celý den 15+  změna 15-54 změna  15-69  změna
ČT celkem 30,87 0,65 25,17 -0,48 28,6 -0,2
Nova Group 28,69 -3,75 33,96 -3,38 30,63 -3,32
Prima Group 21,91 1,25 22,67 2,14 22,47 1,79
Barrandov Group 6,93 2,48 4,75 1,68 6,08 2,08
Stanice O 0,71 -0,03 1,3 -0,04 0,87 0,01
Atmedia 2,81 -0,43 2,15 -0,26 2,42 -0,37
ostatní 7,83 -0,3 9,67 0,23 8,66 -0,09

Podíl TV skupin (%), 1. pol. 2016, změna vs. 1. pol. 2015, prime-time

prime-time 15+ změna  15-54  změna 15-69  změna
ČT celkem 30,42 1,97 24,97 -0,24 28,2 0,93
Nova Group 34,01 -4,41 37,61 -4,17 35,51 -4,24
Prima Group 22,21 2,09 24,45 3,68 23,27 3,03
Barrandov Group 5,26 0,95 3,51 0,79 4,51 0,7
Stanice O 0,32 -0,03 0,58 -0,03 0,39 -0,01
Atmedia 2,13 -0,33 1,58 -0,12 1,8 -0,32
ostatní 5,51 -0,31 7,1 0,01 6,16 -0,15

Podíl vybraných stanic (%), 1. pol. 2016 vs. 1. pol. 2015, celý den

celý den 15+   15-54   15-69  
Nova 21,1 -2,43 24,1 -2,02 22,17 -2,03
ČT1 15,9 0,98 11,64 0,16 14,34 0,65
Prima 13,68 0,49 11,24 0,75 13,12 0,61
TV Barrandov 5,45 1,22 3,48 0,61 1,02 0,84
ČT sport 4,8 -0,31 5,17 -0,47 4,94 -0,35
ČT2 4,5 0,06 3,71 -0,11 4,31 -0,04
Nova Cinema 3,67 -0,9 5,33 -0,87 4,31 -0,84
Prima Cool 2,94 -0,25 5,12 0,02 3,6 0,08

Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

-mav-