Pololetí vyšlo skupinám ČT, Prima a Barrandov
Stanice ČT dosáhly nejvyššího podílu, skupiny Prima a Barrandov si připsaly nejvyšší nárůst.
Stanice České televize zaznamenaly za období prvního letošního pololetí nejvyšší podíl v divácké skupině starší 15 let. Celkově dosáhly 30,9 % a proti prvnímu pololetí roku 2015 zvýšily svůj podíl o 0,7 procentního bodu. Českou televizi táhl především kanál ČT1, který v meziročním srovnání významněji rostl v hlavním vysílacím čase. Meziročně si zde připsal zvýšení podílu o 2,4 procentního bodu (platí pro 15+).
V prvním pololetí se z hlediska meziročního zvýšení podílu nejvíce dařilo televizním skupinám Prima a Barrandov. Skupina Prima vykázala v meziročním srovnání nejrychlejší růst v hlavním vysílacím čase, přičemž viditelně si polepšila především v diváckých skupinách 15-54 a 15-69. Zasloužil se o to zejména hlavní kanál Prima, který si nejvíce polepšil právě v prime-time v divácké skupině 15-54, kde si připsal zvýšení o 2,3 procentního bodu.
Skupina Barrandov zvýšila v meziročním srovnání svůj podíl především v divácké skupině 15+ v celodenním vysílání, kde si připsala +2,5 pb. Hlavní stanice TV Barrandov za rok zvýšila podíl o víc než procentní bod.
Televizní skupina Nova snížila v prvním pololetí svůj podíl v průměru o 3,4 procentní body ve srovnání s prvním pololetím 2015 (celý den, 15-54). Nižší výsledek v letošním prvním pololetí nejde na vrub jen hlavní stanici TV Nova, která v pololetí 2016 zaostala za svým loňským výsledkem v prvním pololetí o dva procentní body (celý den, 15-54). O necelý jeden procentní bod se letos snížil i podíl kanálu Nova Cinema (-0,9 pb., 15-54, celý den).
Podíl TV skupin (%), 1. pol. 2016, změna vs. 1. pol. 2015, celý den
celý den | 15+ | změna | 15-54 | změna | 15-69 | změna |
ČT celkem | 30,87 | 0,65 | 25,17 | -0,48 | 28,6 | -0,2 |
Nova Group | 28,69 | -3,75 | 33,96 | -3,38 | 30,63 | -3,32 |
Prima Group | 21,91 | 1,25 | 22,67 | 2,14 | 22,47 | 1,79 |
Barrandov Group | 6,93 | 2,48 | 4,75 | 1,68 | 6,08 | 2,08 |
Stanice O | 0,71 | -0,03 | 1,3 | -0,04 | 0,87 | 0,01 |
Atmedia | 2,81 | -0,43 | 2,15 | -0,26 | 2,42 | -0,37 |
ostatní | 7,83 | -0,3 | 9,67 | 0,23 | 8,66 | -0,09 |
Podíl TV skupin (%), 1. pol. 2016, změna vs. 1. pol. 2015, prime-time
prime-time | 15+ | změna | 15-54 | změna | 15-69 | změna |
ČT celkem | 30,42 | 1,97 | 24,97 | -0,24 | 28,2 | 0,93 |
Nova Group | 34,01 | -4,41 | 37,61 | -4,17 | 35,51 | -4,24 |
Prima Group | 22,21 | 2,09 | 24,45 | 3,68 | 23,27 | 3,03 |
Barrandov Group | 5,26 | 0,95 | 3,51 | 0,79 | 4,51 | 0,7 |
Stanice O | 0,32 | -0,03 | 0,58 | -0,03 | 0,39 | -0,01 |
Atmedia | 2,13 | -0,33 | 1,58 | -0,12 | 1,8 | -0,32 |
ostatní | 5,51 | -0,31 | 7,1 | 0,01 | 6,16 | -0,15 |
Podíl vybraných stanic (%), 1. pol. 2016 vs. 1. pol. 2015, celý den
celý den | 15+ | 15-54 | 15-69 | |||
Nova | 21,1 | -2,43 | 24,1 | -2,02 | 22,17 | -2,03 |
ČT1 | 15,9 | 0,98 | 11,64 | 0,16 | 14,34 | 0,65 |
Prima | 13,68 | 0,49 | 11,24 | 0,75 | 13,12 | 0,61 |
TV Barrandov | 5,45 | 1,22 | 3,48 | 0,61 | 1,02 | 0,84 |
ČT sport | 4,8 | -0,31 | 5,17 | -0,47 | 4,94 | -0,35 |
ČT2 | 4,5 | 0,06 | 3,71 | -0,11 | 4,31 | -0,04 |
Nova Cinema | 3,67 | -0,9 | 5,33 | -0,87 | 4,31 | -0,84 |
Prima Cool | 2,94 | -0,25 | 5,12 | 0,02 | 3,6 | 0,08 |
Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-