Můj svět chce Bauer Media přivést nové čtenáře
Emotivně laděné příběhy ze života a servisní informace jsou základem nového titulu Můj svět.

Od úterý 16. srpna začalo vydavatelství Bauer Media vydávat nový měsíčník pro ženy Můj svět. Titul zahájil s tištěným nákladem 150 tisíc výtisků a s prodejní cenou 12,90 Kč. Pro Bauer Media jde o významné doplnění portfolia, protože dosud takový titul ve své nabídce neměl. A to i přesto, že svými tituly vykrývá jak vysokonákladové ženské tituly v týdenní periodicitě (Tina, Claudia, Chvilka pro tebe), tak i lifestylové ženské tituly v segmentu čtrnáctideníků (Žena a život) a měsíčníků (Cosmpolitan, Harper’s Bazaar). O novém titulu jsme si povídali s publisherkou Bauer Media Markétou Vavřinovou (MV) a s šéfredaktorkou měsíčníku Můj svět Terezou Netolickou (TN).
Bauer přichází se svým prvním vysokonákladovým měsíčníkem pro ženy. Proč až v roce 2016, kdy roste konzumace mediálního obsahu pomocí elektronických médií?
MV: Zavedení časopisu Můj svět předcházela analýza trhu a ukázalo se, že tady chybí vysokonákladový časopis s měsíční periodicitou pro ženy středního věku. Tato cílová skupina samozřejmě plně využívá možností, které nabízí elektronická média, ale pořád převažuje potřeba držet v ruce klasický časopis.
TN: To je jistě pravda, ale především u mladší věkové skupiny. Navíc průzkumy, ve kterých ženy mohly číst článek v časopisu a ten samý na počítači, ukázaly, že u klasického čtení se cítily v klidu a relaxovaly, zatímco u čtení v elektronické podobě cítily napětí a myšlenky jim utíkaly jinam kvůli různým bannerům a proklikům. Čtenářky, na které cílíme, si jistě rády časopis koupí.
Čím se chce Můj svět odlišovat od jiných titulů pro ženy a na čem chce především obsahově stavět?
MV: Vyváženou kombinací kvalitního obsahu a servisních informací, a to vše za nízkou cenu. Když to upřesním, nabídneme čtenářkám lákavě a čtivě zpracované emotivně laděné příběhy ze života s komentáři renomovaných odborníků. Každý měsíc přineseme i aktuální psychologická témata. V servisní části čtenářky mj. najdou zdravotní tematiku, cestování, módu, kosmetiku, právní poradnu, obsáhlou sekci receptů na slané i sladké pokrmy, rady a tipy do domácnosti.
TN: Naším cílem je aktivně se čtenářkami komunikovat, a to především na Facebooku. Tak jim můžeme lépe naslouchat a snadněji zpracovávat témata, která je zajímají. A také budeme mít užitečnou zpětnou vazbu.
Důležitý je styl zpracování. Pro jakou dikci jste se rozhodli a jakým způsobem se budete ke čtenářkám obracet?
MV: Jako ke kamarádkám.
TN: Ženám rozumíme, protože jsme jedny z nich. Nehrajeme si na nic víc. Ke každému tématu se ale vyjádří odborník či profesionál, který dané problematice opravdu rozumí.
Jaká máte očekávání od nového měsíčníku, co se týče prodaného nákladu a celkového postavení, které má hrát v portfoliu Bauer Media?
MV: Představu máme, ale v této chvíli mi přijde předčasné spekulovat o číslech. Řeknu to jinak, kdybychom tu neviděli potenciál v prodaném nákladu, nešli bychom do toho.
TN: Bauer Media je silný hráč na trhu vysokonákladových časopisů pro ženy a Můj svět ideálně doplňuje jeho portfolio. Věřím, že přivedeme do vydavatelství nové čtenářky.

Budete v případě časopisu Můj svět využívat redakčního zázemí i jiných časopisů, které Bauer Media vydává?
MV: Můj svět je ryze český produkt, ale určitě se budeme inspirovat časopisy z produkce Bauer Media. Byla by škoda nevyužít dlouholetých zkušeností našich kolegů z jiných zemí.
TN: Máme vlastní redakci, která tento titul připravuje.
Do jaké míry může vaše novinka konkurovat zavedeným lifestylovým měsíčníkům pro ženy?
MV: Překryv čtenářek se dá očekávat, ale primárně Můj svět patří do segmentu vysokonákladových časopisů pro ženy.
TN: Jelikož v týmu pracují redaktorky s dlouholetou praxí, které mají mnohaleté zkušenosti, jistě může. Navíc se více vracíme k opravdovému čtení, protože si myslím, že časopisů, kde je nejdelším textem popisek u fotky, už je na trhu dost. Nepochybně zakonkurujeme i cenou.
Počítáte i s příbaly k titulu, nebo s nějakou jinou marketingovou podporou?
MV: První číslo, které je právě na trhu, má silnou marketingovou podporu v podobě televizních spotů, přednostního vystavení a citilightů. Rozsáhlá podpora bude i u dalších čísel. A určitě čtenářky brzy potěšíme i příbaly.
TN: Už od prvního čísla je pro čtenářky připraveno výhodné předplatné.

-mav-