Prague Pride láká partnery vyznávající rovné příležitosti

sobota, 13. srpna 2016, 09:40 Marketing MediaGuru

S Prague Pride se spojují firmy, pro něž jsou rovné příležitosti jednou z hlavních hodnot.

Festival Prague Pride se koná už šestým rokem. Letošní ročník probíhá v týdnu od 8. do 14. srpna. V sobotu vyvrcholí průvodem Prahou, jehož se kromě členů a podporovatelů komunity LGBT zúčastní i partneři z řad firem, vyznávající diverzitu, mimo jiné Microsoft, IBM, Clearsystem nebo mobilní operátor Vodafone. Mezi partnery Prague Pride dále figurují například Pivovary Staropramen, Liftago nebo Airbnb.

Tématem letošního Prague Pride je láska a upozornění, že na ni mají všichni stejné právo. „Všichni se rodíme s darem milovat, po lásce toužíme a také si ji zajisté všichni zasloužíme. Přesto v české společnosti pro lásku stále existují překážky, ať už jsou to projevy homofobie vůči LGBT párům, zákaz adopce dětí partnera u stejnopohlavních párů nebo zákaz manželství pro gaye a lesby,“ uvedla ředitelka festivalu Prague Pride Kateřina Saparová. Festivalem proto provádí kampaň Miluju____, kterou připravila agentura TL5. Kampaň pracuje s barevnými vizuály, výčtem možných objektů lásky a výzvou svou lásku veřejně vyjádřit.

Prague Pride se svým důrazem na otevřenou společnost a toleranci, láká firmy, vyznávající mezi svými hodnotami rovné příležitostidiverzitu. Spojují se s ním společnosti založené na sdílené ekonomice, jako je Liftago, které nabízí první jízdu zdarma, nebo Airbnb. Platforma, zprostředkovávající pronájem ubytování, připravila nejen speciální workshop, ale sponzoruje také dýdžejskou stage v Letenských sadech, kde průvod končí. Do podpory festivalu se zapojil tae-shop ZOOT, který v rámci svého projektu Dobro navrhl trička, které stačí „jen dovyplnit“.

Tricka_strip
Tričko ZOOT k vyplnění

S Prague Pride se tradičně spojuje také Vodafone, v jehož HR strategii hrají rovné příležitosti významnou roli. Svou účastí chce vyjádřit podporu především svým zaměstnancům hlásícím se k LGBT komunitě. Do průvodu se tak zapojí zaměstnanci v duhových tričkách, speciální duhový branding má od pondělí i výloha prodejny Vodafone na Václavském náměstí. Zde budou v sobotu také hostesky zájemcům rozdávat duhové vějíře a malovat na těla duhu fan brushem. Na Letné bude na účastníky čekat Vodafone Chillout zóna ve formě nafukovacího stanu se sezením, dobíjecím stojanem, produktovou stěnou a SmileBoxem a potřebnými rekvizitami.

Vodafone_PraguePride 2016_hostesky
Hostesky Vodafone rozdávají duhové vějíře.
Vodafone_PraguePride 2016 3
Vodafone Chillout zóna na Letné

Další významnou partnerskou značkou je Staropramen, který na festivalu zajišťuje pivní režim. Důvodem k partnerství je jednak místo konání. „Staropramen je doma v Praze a proto se chceme stále více a aktivněji podílet na aktivitách probíhajících v Praze,“ vysvětluje za pivovar tiskový mluvčí Pavel Barvík a dodává: „A protože jsme společnost, která si zakládá na tom, že nikoho nediskriminuje a je transparentní, dohodli jsme se na další podpoře i s organizátory Prague Pride.“

Historie Prague Pride

Průvody s lesbickou, gay, bisexuální a transgender tematikou mají svou tradici již několik desetiletí. Historicky první průvody proběhly v roce 1970 v Chicagu, New Yorku, Los Angeles a San Franciscu jako připomenutí protestů proti policejní razii v gay baru Stonewall Inn v Greenwich Village. Od té doby se koncept průvodu, bojující za práva komunity LGBT, rozšířil do celého světa, jeho součástí jsou dnes i hudební koncerty, promítání filmů a konference. V České republice organizuje Prague Pride stejnojmenné občanské sdružení, založené v roce 2010. Festival poprvé proběhl v roce 2011, kdy jej navštívilo 25 tisíc lidí. V následujícím roce už na něj přišlo 40 tisíc návštěvníků a od té doby jejich počet roste. V loňském roce dosáhla návštěvnost 76 tisíc. Každý rok podporuje Prague Pride jinou kampaní. Kampaň LGBT Avatars k Prague Pride 2014, kterou připravila agentura Ogilvy & Mather, byla oceněna stříbrem a bronzem na festivalu Cannes Lions. Print

-stk-