Studie: Nejluxusnější českou značkou je Moser

čtvrtek, 11. srpna 2016, 11:01 Marketing MediaGuru

Mezi nejluxusnější české značky patří podle marketérů Moser, Lasvit, Prim či Zacharias.

Luxus si většina českých marketérů spojuje především s hodinkami a šperky, potom s automobily a módou. Za luxusní české značky považují především Moser, Lasvit, Prim, Zacharias a Crystal-Bohemia, ze světových potom Cartier, Louis Vuitton, Bentley, Rolls-Royce a Rolex. Vyplývá to ze studie Ogilvy & Mather o luxusních značkách v roce 2016.

Pro české marketéry je obraz luxusu především materiální povahy. Značky přinášející ostatní, většinou osobní požitky v podobě luxusní dovolené, kvalitního jídla nebo vlastního bydlení vnímá jako symbol luxusu pouze zlomek odpovídajících. Bydlení by za luxusní segment zvolilo 15 % respondentů, dovolenou jen 2 %.

„V Čechách si lidé luxus dopřávají především kvůli jeho výjimečnosti a kvalitě. Není ovšem prozatím prostředkem uspokojení všech smyslů, ale omezuje se hlavně na demonstraci společenského postavení a touhy po uznání,“ vsvětluje Ondřej Obluk, Group Managing Director Ogilvy & Mather Prague.

SpotrebniSegment

Tou nejluxusnější českou značkou je v současné době podle dotázaných české křišťálové sklo značky Moser, myslí si to 67 % respondentů studie. Mezi prvními pěti českými nebo původem českými luxusními značkami se umístila značka svítidel a skleněných uměleckých plastik Lasvit, značka hodinek Prim, která nabízí na míru zhotovené kusy nebo limitované edice, značka ručně šité obuvi Zacharias a pětici uzavírá broušené sklo Crystal Bohemia.

Top5Ceskych

Co se týče světových nejluxusnějších značek, zařadili marketingoví manažeři spontánně do první pětice francouzskou značku hodinek a šperků Cartier, módní značku Prada, britský automobil Bentley a módní značky Louis Vuitton nebo Dior.

TOP5světových

Také při výběru ze seznamu značek, který měli respondenti v druhé části otázky k dispozici, zůstala na prvním místě značka Cartier a mezi prvními pěti se udržely značky Louis Vuitton a Bentley. Dvě příčky se obměnily a pětici doplnil automobil Rolls-Royce a hodinky Rolex.

Za luxusní považují dotázaní ty značky, které umějí vyvolávat pocit výjimečnosti, jsou mimořádně kvalitní a reprezentují společenský status. Luxus je podle respondentů charakterizován slovy jedinečnost, dokonalost a bohatství a je přisuzován především velmi bohatým lidem, snobům a mediálním celebritám.

-stk-