Prima za rok zvýšila investice do vlastní tvorby

pondělí, 12. září 2016, 13:30 TV Martina Vojtěchovská

TV Prima se podařilo přilákat tváře a tvůrce, kteří s ní dosud nespolupracovali, říká Lucia Kršáková.

Na pozici ředitelky výroby FTV Prima jste nastoupila loni v létě. Je to tedy rok, co jste v této funkci. Co se za tuto dobu podařilo udělat?

Nabídku Primy jsem přijala, protože jsem se chtěla podílet na rozvoji její vlastní tvorby. Jsem velmi ráda, že se nám podařilo najít témata a náměty, kterými jsme se trefili do vkusu nejen našich diváků, ale i diváků jiných televizních stanic.

Máte na mysli seriál Ohnivý kuře, který už vznikal po Vašem příchodu a který byl na jaře nejsledovanějším pořadem Primy?

Ano, například Ohnivý kuře, nebo teď nejnověji Pevnost Boyard. Do tohoto pořadu jsme získali celou řadu zajímavých osobností, celebrit z nejrůznějších oblastí, jako je showbyznys, sport, móda. Když se navíc dozvěděly, že Pevnost Boyard připravujeme, tak samy projevovaly o účast zájem. Až nás to překvapilo. A netajíme se, že i potěšilo.

Vaším cílem je primárně vytvářet vlastní tvorbu pro Primu, jejíž význam v programu Primy vzrůstá.

Je to jeden z klíčových pilířů programového schématu. Podařilo se nám oslovit autory, kteří dříve s Primou nespolupracovali. To je velmi důležité. Našli jsme i témata, která jsou natolik zajímavá, že můžeme oslovovat i zástupce ostatních tvůrčích profesí, včetně režisérů. Všimli si, že naše kvalita šla nahoru, což nám přitáhlo i nové tváře. Například pro Mordpartu se nám podařilo získat skvělý cast v podání Jiřího Bartošky či Vojtěcha Kotka.

Co chystáte nového?

Aktuálně do vysílání připravujeme nový seriál Polda s Davidem Matáskem v hlavní roli a pro příští sezónu další novinky. Víc ale zatím přibližovat nemůžu.

Opět z žánru krimi?

Jsme plnoformátová televize a program bychom měli mít pestrý tak, abychom oslovili co největší škálu diváků. Vytvořili jsme nedělní kriminální okno, ale nabídneme i něco jiného.

Lze odhadnout, jestli bude do budoucna seriálová tvorba tím hlavním tahákem pro většinu prime-timového vysílání?

To lze těžko odhadnout, chceme mít nabídku vyváženou jak v podobě hrané tvorby, tak i formátů, jako je reality show.

Do týmu si přivádíte i Lenku Hornovou. Kolik lidí celkově pro Vás pracuje?

Ano, do týmu přichází další velký profesionál, za což jsem velmi ráda. Ve výrobě spolupracujeme hlavně s externími dodavateli, na jednotlivých projektech s námi spolupracují různí lidé. Je to variabilní.

Jak probíhá spolupráce s programovým oddělením a s marketingem?

Nejdříve si vytyčíme programovou strategii a na jejím základě připravujeme dlouhodobé plány. Chceme mít samozřejmě podchycené profesionály i do dalších let. Všechno to vychází z potřeb programu. Teprve poté vybíráme vhodné náměty pro výrobu. Máme oddělení developmentu, kde se připravují projekty přímo na míru. Zároveň dostáváme i nabídky od producentských společností. Pokud nám zapadají do schématu, domluvíme se na výrobě. Marketing a PR přichází ke slovu v momentě, kdy je pořad schválený a točí se. Na nich je pak připravit takovou komunikační strategii, aby se o novince vědělo mezi samotnými diváky.

Programový ředitel Roman Mrázek v letošním jarním rozhovoru pro MediaGuru.cz říkal, že doba několikaletých seriálů typu Ulice nebo Ordinace je pryč. Vnímáte to stejně?

To je pravda. Seriály Ordinace a Ulice začínaly před jedenácti lety, kdy byla ještě šance vybudovat pravidelný divácký zvyk. My se teď soustředíme na trochu jinou cestu, a to vyrábět seriály na kratší období, tedy v sériích. To znamená, že teprve podle diváckého ohlasu se rozhodujeme… Důležité také je, zda se nám i podaří najít zajímavá témata, která nám umožní pokračovat v další sezóně. Ale určitě už není doba na to, abychom vytvořili nekonečný formát, jako je Ordinace. Chybí nám těch jedenáct let zvyku.

Také se mluví o tom, že doba je dnes v případě kriminálních seriálů nakloněná vyprávění s uzavřenými epizodami v jednom dílu.

Jsme zatím v žánru krimi nováčky a testujeme, co divák od příběhu očekává. V tuto chvíli máme seriál, kde jsou uzavřené kriminální příběhy uvnitř epizody, ale i takový, jehož příběh jde napříč celou sezónou.

Pustili byste se do náročnějších projektů typu výpravných seriálů?

Pokud bychom měli signál z trhu, že divák komerční televize by takový projekt přijal, tak proč ne. Zatím ho nemáme. Je velmi těžké najít takovou látku, která by diváky oslovila. U České televize se takové projekty očekávají. My jsme komerční televize a pořady se nám musí vyplatit. Kdybychom ale našli vhodné koproducenty a na projektu by se podílelo třeba i víc států, tak proč ne. Koprodukce je zajímavá, protože přináší možnosti, jak programové schéma oživit.

Jaká je výtěžnost dnešních seriálů? Kolik řad je optimálních natočit?

Pokud formát vydělává a máme dostatek námětů, jak sezónu prodloužit, tak se z takového formátu snažíme vytěžit co nejvíc. Ohnivý kuře je v současnosti jedním z našich nejúspěšnějších seriálů a natočíme jeho další řadu. Navíc jsme uvedli nový pořad Ohnivý kuře pod pokličkou, pracujeme s recepty z pořadu na webu, vydali jsme kuchařku Ohnivý kuře. Podařilo se nám spojit to, co lidi dnes mají rádi.

Už ale asi uvažujete o tom, co bude po Ohnivým kuřeti. Vydáte se opět tímto směrem?

Potvrdilo se nám, že diváka takový pořad baví a zajímá, tak nevidím důvod, proč to opouštět.

Je to v tvářích, nebo ve scénáři?

Scénář je základ – když baví herce, tak s námi chtějí pokračovat. Je to kombinace všeho – skládanka, do které všechno zapadá.

Podvečerní čas vyplňuje dlouhodobě na Primě pořad o vaření Prostřeno! – počítáte s jeho výrobou i nadále?

Určitě, je to naše velmi úspěšná stálice. Stejně tak jako pořady se Zdeňkem Pohlreichem nebo Show Jana Krause. V našem programu mají pevné místo.

V neděli jste začali budovat kriminální okno. Po V.I.P. vraždách přišla Mordparta. Mohla by se dočkat pokračování?

S výsledkem Mordparty jsme spokojeni a budeme uvažovat touto cestou. Nemohu vyloučit ani její druhou řadu. Nyní na Mordpartu naváže Polda a my věříme, že stejně úspěšně.

Zmínili jsme, že objem vlastní tvorby na Primě roste. Jak se to odráží na investicích?

Investice do vlastní tvorby každým rokem rostou.

A v tomto trendu hodláte pokračovat?

Rozhodně, divák je čím dál náročnější, nabídku musíme přizpůsobovat jeho nárokům.

Lucia Kršáková, ředitelka výroby FTV Prima

Lucia Kršáková má téměř dvacetiletou profesní zkušenost z televizního a filmového prostředí. Svou kariéru začínala jako manažerka produkce v České televizi, následně se jako producentka podílela na mnoha reklamách a filmech. Do FTV Prima přišla loni v září ze skupiny CME, kde v posledních letech zastávala pozici ředitelky společnosti MediaPro Pictures a výrobní ředitelky TV Nova.