Tapito má po roce 10 tisíc aktivních uživatelů

pátek, 02. září 2016, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Zpravodajská aplikace Tapito hlásí 10 tisíc aktivních uživatelů, denně pro ně zpracuje 1 100 online zdrojů.

Po roce fungování má mobilní zpravodajská aplikace Tapito 10 tisíc aktivních uživatelů, kteří v aplikaci denně stráví průměrně 13 min a přečtou přes 5.000 článků. Do konce roku však tvůrci očekávají třikrát tolik uživatelů, spoléhají přitom na partnerství s investičním fondem BOLT společnosti O2. „Od podzimu bude O2 instalovat Tapito do některých prodávaných telefonů implicitně, díky tomu můžeme počítat s poměrně přesným nárůstem uživatelů,“ říká Tomáš Malíř, jednatel firmy TapMedia, která za aplikací stojí.

S bází 30 tisíc uživatelů začne Tapito, které od svého spuštění prošlo výraznou změnou, aktivně nabízet reklamu. Sázet bude především na displejovou reklamu, v nabídce se objeví ale i formáty, které umožní úzkou provázanost s obsahem. „Velké možnosti nabízí rovněž prostor zamykací obrazovky, kde uživatelům obvykle zobrazujeme články,“ prozrazuje Tomáš Malíř s tím, že možnost zobrazování článků na uzamknutém telefonu využívá zatím 20 % uživatelů. „Jedním z našich cílů do budoucna je uživatele přesvědčit, aby si zobrazování Tapita na zamykací obrazovce svého telefonu povolili,“ dodává.

Doposud se firma TapMedia soustředila především na vývoj své služby. Za rok existence se z modelu založeného na ruční práci redaktorů, kteří sami vybírali a kategorizovali články, posunula do plné automatizace. Dnes prochází aplikace každý den přes RSS kanály 1 100 otevřených online zdrojů, které tvoří zpravodajské portály, magazíny, blogy, ale i youtuberské kanály. Aplikace následně analyzuje na šest tisíc článků, přiřadí k nim klíčová slova, rozřadí je do 22 kategorií a více než 80 podkategorií a každému uživateli připraví výběr článků na míru.

Kromě toho Tapito selektuje články, které by se mohly obsahově překrývat, a zamezuje tak duplicitám. „Pokud více médií píše o stejném tématu, zobrazí se jen ten článek, který je úspěšnější co do počtu sdílení, komentářů a lajků. Ostatní články poté nabídne až pod textem článku v sekci ,Napsali o tom také’,“ doplňuje Tomáš Malíř. Kromě přehledu článků z vybraných kategorií nabízí rovněž funkci uložení článků „ tzv. do zásoby“ a jejich následné zobrazení v offline režimu nebo unikátní funkci zobrazení článků na zamykací obrazovce telefonu. Tapito nyní funguje na platformě Android, kde registruje 50 tisíc stažení a již několikrát byla na Google Play vyhlášena jako nejlepší aplikace v kategorii Noviny a časopisy. Tapito lze využívat na chytrých telefonech, tabletech a nově i na PC. Od začátku září pak bude dostupná také pro iOS.

V současné době je podle Malíře základní vývoj aplikace završen: „Nyní se přesouváme do fáze, kdy budeme analyzovat data a upravovat aplikaci tak, aby byl uživatelský zážitek maximálně příjemný.“  Uživatelé tvoří nejčastěji věkovou skupinu 25 až 45 let, pocházejí z větších měst a mají vyšší příjem. Až 95 % uživatelské báze odebírá v aplikaci zpravodajství. Mezi muži dále vede sport, auta a technologie, u žen lifestyle, showbyznys, cestování a recepty. „Už nyní generujeme velké množství dat. Víme, jaký obsah daného uživatele zajímá nebo kdy ho čte, což je pro nás důležité nejen v nabídce dalšího obsahu, ale samozřejmě se to hodí i pro marketingové cílení na specifické cílové skupiny,“ popisuje Tomáš Malíř.

Společnost TapMedia spoluvlastní s Tomášem Malířem Daniel Kaliba a Jan Řehák. Aplikace Tapito je jejím hlavním produktem, který podporuje zejména prostřednictvím výkonnostních kampaní na Googlu, dále využívá reklamní formáty na Facebooku a Instagramu. Nedávno redesignovala své webové stránky a připravila nové promo video. V oblasti marketingové podpory spolupracuje s agenturou Sun Marketing. Vývoj aplikace zastřešuje firma Ackee. 

-stk-