Twitter dává části uživatelů šanci vydělávat na videu

pátek, 02. září 2016, 14:45 Internet & Mobil MediaGuru

Mikroblogovací služba se rozdělí s influencery o provizi z videoreklam, nechá jim 70 procent.

Facebook a jeho dceřiná síť Instagram dávají videu více prostoru, Twitter však nezůstává stranou. V současnosti láká osobnosti mezi uživateli této sítě, aby se více zapojily právě do tvorby videí, jejichž maximální délku firma v červnu prodloužila ze 30 na 140 sekund.

Motivovat influencery má nově také možnost nechat před své záběry umístit krátkou reklamu (pre-roll), přičemž většina provize z prodeje inzertního reklamního prostoru má jít přímo jim: celých 70 procent. To je více než u nejpopulárnějšího videoserveru YouTube, který se dělí přibližně v poměru 45 procent pro tvůrce, zbytek pro YouTube. Na rozdíl od Facebooku, jenž systém reklamních provizí u svých videí nemá, ovšem Twitter nehodlá osobnosti motivovat tím, že by si je chtěl pojistit lukrativními kontrakty. Provizní systém má být lákavý sám o sobě. Zavedení této novinky, která je však k dispozici jen schváleným americkým uživatelům, Twitteru usnadňuje jeho vlastní partnerský program s názvem Amplify. Ten již od loňského roku na bázi spolupráce s velkými mediálními domy umožňuje zadavatelům vkládat pre-rolly před krátké twitterové klipy z probíhajících přímých televizních přenosů. Sociální síť tak tuto příležitost jen rozšiřuje novým subjektům.

Uživatelé, kteří by měli o tento druh výdělku zájem, si navíc sami mohou doslova jedním kliknutím vybrat, zda před konkrétním videoklipem dovolí zobrazovat reklamu či nikoliv. Na rozdíl ale například od živých přenosů na Facebooku do podmínek partnerství nepatří nárok Twitteru na exkluzivitu obsahu. Společnost si však chce získat přízeň tvůrců nejen relativně štědrými provizemi, ale i snadnější správou příspěvků díky vylepšené platformě Media Studio. Mezi novinky v jejím fungování patří lepší plánování příspěvků, zahrnutí všech formátů obsahu a snadno dostupný přehled o tom, kolik který z nich uživateli vydělává.

amplify

Vylepšení se týká jak administračního rozhraní určeného pro stolní počítače (Media Studio), tak jeho mobilního ekvivalentu s názvem Twitter Engage. Uživatelé v nich navíc mohou mít přehled nejen o svých výdělcích z provizí z videoreklamy, ale i o částkách vydělaných v rámci platformy Niche. Ta propojuje autory zajímavého obsahu na sociální síti s marketingovými kreativci. V současnosti sdružuje přes 36 tisíc influencerů, jež tak mají možnost spolupracovat na kampaních.

Twitter nyní chce tvůrčí potenciál výrazných osobností více využívat pro svou sociální síť tak, aby nabízela ještě více pozoruhodného obsahu. Posun v tomto směru částečně nastal již během léta, když firma zapojila do systému provizí prominentní tvůrce obsahu pro videoslužby Vine a Periscope. Ti již nějakou dobu předtím volali po spravedlivém odměnění jejich činnosti. "Neprobíhá mezi námi a firmou válka či k sobě nechováme hořkost, tvůrci jen chtějí férovější podmínky," uvedl v březnu pro server Buzzfeed jeden z nich. Tato vytoužená změna přístupu firmy Twitter se tak nyní projevuje i šancí vydělávat na videoobsahu pro samotnou stejnojmennou sociální síť.

-jav-