Golden Drum: Češi hlásí 74 přihlášek, nejvíce Y&R
Na letošním 23. ročníku mezinárodního kreativního festivalu Golden Drum soutěží celkem 26 zemí, které dohromady podaly 1215 přihlášek. Nejvíce přihlášek podalo Turecko (158) a Rusko (147). Největší nárůst přihlášek zaznamenalo Chorvatsko a Gruzie. České agentury mají v soutěži 74 přihlášek.
Nejvíce přihlášek podala agentura Y&R (22), Kaspen/Jung von Matt (10) a Fallon (8).
Agentura |
Počet přihlášek |
| Cocoon Group | 1 |
| DDB Prague | 6 |
| Fallon Prague | 8 |
| Havas Worldwide Prague | 1 |
| Kaspen/Jung von Matt | 10 |
| Lion Communications – division Leo Burnett | 1 |
| Mark/BBDO | 2 |
| McCann-Erickson Prague | 7 |
| Mustard | 1 |
| Ogilvy Group CR | 2 |
| Oliver Marketing | 4 |
| Outbreak | 1 |
| Underline | 2 |
| WMC Grey | 3 |
| Wunderman | 3 |
| Y&R Prague | 22 |
Celkem |
74 |
Golden Drum se letos koná od 18. do 21. října ve slovinské Lublani. Přihlášené práce bude hodnotit porota složená z 22 expertů z oblasti kreativního průmyslu. Předsedou poroty sekce Best Practice je Eduardo Marques z kalifornské agentury 180LA, v čele poroty sekce Best Piece stojí Graham Lang z jihoafrické Y&R, sekci Off Drum Poster Award předsedá Rakušan Jason Romeyko. Česká republika má v porotě jednoho zástupce, a to Atila Martinse, kreativního ředitele Y&R.
Letošní ročník přináší řadu novinek. Změny proběhly v obou soutěžních sekcích Best Piece a Best Practice. Doplní je nová soutěž W. Capture of Local Spirit, jež bude hodnotit kreativní řešení vytvořená v souladu s lokalitou. Další novinkou je regionální soutěž Golden Drum Adriatic Awards, určená pro soutěžící z jadranského regionu
-stk-