Nakupování na Instagramu: Tři mouchy jednou ranou

pátek, 11. listopadu 2016, 07:15 Internet & Mobil MediaGuru

Ben Olšanský glosuje nedávno oznámenou novinku sociální sítě Instagram.

Každá sociální síť chce udržet uživatele "v aplikaci" co nejdéle. Všichni retailoví prodejci se snaží posunout své sociální kanály v konverzním funnelu co nejblíže k vytouženému nákupu. A uživatele těší vždy hlavně jednoduchost několika málo kliků či swipů. Instagramu se nyní povedlo zabít hned tři mouchy jednou ranou.

Pinterest se ukázal jako skvělý zdroj konverzní návštěvnosti pro e-shopy už dávno a tím ukázal cestu. S růstem Instagramu pak prakticky nebylo fashion značky, která by fotky produktů nedoplňovala o URL e-shopu. Zcela logicky teď Instagram přichází s novou nákupní funkcí a poučil se přitom od ne zas tak úspěšných tlačítek "koupit" na Facebooku.

Novou volbu "zobraz produkty" můžou zatím vyzkoušet majitelé iPhonů jen u dvaceti vybraných značek. Celý proces se odehrává ve třech krocích, kdy se po kliku zobrazí popisky produktů s cenou ve fotce, v dalším kroku se zobrazí podrobnosti a nakonec je možné dostat se až do samotného e-shopu. Vše je tedy mnohem přirozenější a lépe zapadající do chování uživatelů, kteří si teprve začali prohlížet a zdaleka ještě nejsou rozhodnutí nakupovat.

To, že se nyní celý nákup bude dít "v rámci" Instagramu, je big win také pro samotnou síť, jelikož uživatelé nebudou bez návratu mizet na webech retailerů. Těm to ale nemusí tolik vadit – remarketovat je budou moci stejně.

Otázkou je tedy spíš, proč se to všechno děje až nyní? Možná za to může náročnost generování vhodného obsahu, na který jsou většinou zvyklé jen fashion značky. Možná se k tomu CEO Kevin Systrom prostě prováhal. Nejspíš v tom ale mají roli Instastories, díky kterým Instagram překročil svůj vlastní stín a odvážil se vykročit mnohem dál. Hlubší propojování sociálních sítí s e-commerce funkcionalitami bude zcela samozřejmě trendem následujících let.

Autor textu: Ben Olšanský, Operations Director, Inspiro