Periscope začne zobrazovat reklamy

sobota, 01. dubna 2017, 09:20 Internet & Mobil MediaGuru

Twitter se snaží obrátit pozornost k aplikaci Periscope, kromě pre-rollů přináší i lepší statistiky.

Sociální sít Twitter chce začít finančně těžit ze své dceřiné aplikace Periscope. Ta je primárně určená k vysílání živých videopřenosů, firma do ní však umožní zakomponovat také zobrazování videoreklamy v podobě pre-rollů, jak oznámila na svém blogu. S popsaným marketingovým formátem ostatně už mají uživatelé Twitteru zkušenosti. Podmínkou jeho výskytu na Periscopu je, aby značka byla součástí platformy Twitter Amplify. Ta z probíhajících významných mediálních událostí typu módní přehlídka, sportovní utkání či předávání cen prakticky souběžně "vysbírá" ty nejlepší momenty určené k okamžitému sdílení na Twitter. Takové omezení však zároveň zaručuje, že zadavatelé neuvidí svou reklamu před každým více či méně bezvýznamným přenosem, respektive mají kontrolu nad tím, kde se jejich propagace zobrazí. Délka jednotlivých pre-rollů plošně nastavena není, ty delší z nich ale budou moci uživatelé přeskočit, informuje portál The Verge.

O reklamní příjmy se Twitter s tvůrci obsahu dělí, a spoléhá tak na to, že se mu novinkou podaří zatraktivnit nabídku přímých přenosů. Na tento formát totiž klade značný důraz také konkurenční Facebook. Ztrátový Twitter vidí právě i v multimediálních formátech, včetně Momentů fungujících na principu prezentací složených z odlišných typů obsahu, svou šanci na vymanění se z červených čísel. Nedávno vyšlo najevo,  že se Twitter snaží pre-rolly ve své mikroblogovací aplikaci ještě zatraktivnit garancí zásahu u zvolené cílové skupiny.

Tím ale snahy firmy maximálně využít potenciál multimediálních formátů nekončí, k jejich další popularizaci má přispět možnost zakomponovat do jednotlivých twitterových "momentů" také video pořízené prostřednictvím Periscopu. Obě aplikace tak nepřekvapivě pokračují v trendu vzájemného funkčního propojování. Pozornost tvůrců a značek k aplikaci Periscope však nemá přitáhnout jen vidina reklamních provizí, ale rovněž i vylepšené statistické rozhraní. To zaručuje hlavně přehled nad počtem diváků, kteří sledovali buď živé vysílání, nebo jeho záznam. Nechybí ale ani údaj celkového času uživatelů stráveného s videem ani jeho zprůměrování na každého uživatele. Nově k těmto metrikám v sekci  Analytics Dashboard přibyde ještě statistika počtu udělených srdíček při sledování videa, jež slouží jako jeden z indikátorů odezvy diváků na video. Další vylepšení slibuje přímo do samotného Periscopu zavedená záložka mapující aktivity uživatelů.

Stejně jako v případě Twitteru ji symbolizuje zvon a ohlašuje různé druhy interakcí uživatelů se zveřejněným obsahem. V případě Periscope jde o oznámení každého jednotlivého přehrání záznamu konkrétním uživatelem, stejně jako získání nového followera. Tým vývojářů Periscope však na svém blogu zmínil, že tím nejsou možnosti záložky zdaleka vyčerpány a počítá s jejím rozšířením. I tyto kroky podtrhují, že live video se stalo trendem, který si v současnosti žádná sociální síť nedovolí ignorovat.

persicope

-jav-