Twitter už americký fotbal streamovat nebude

sobota, 08. dubna 2017, 08:20 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť chtěla vysílat další balíček zápasů NFL, Amazon ale podal lepší nabídku.

Twitter zatím žádné další živé přenosy zápasů americké národní fotbalové ligy NFL nenabídne, představitelé soutěže se dohodli s Amazonem. Ten balíček deseti čtvrtečních zápasů odvysílá prostřednictvím své služby Amazon Prime. "Pro Twitter nejde o nic menšího než naprostou katastrofu, protože jeho expanze do mediální oblasti znamenala pro firmu jednu z nadějí a příležitostí k růstu," míní podle portálu Investors.com analytik společnosti Edison Investment Research Richard Windsor. Vážnost jeho slov potvrzuje pohyb na burze, když akcie Twitteru sestoupily poblíž historickému minimu. Provozovatel stejnojmenné sociální sítě by si však nemusel příliš polepšit, ani kdyby nakonec dohodu uzavřel místo Amazonu právě on. Aby totiž mohl Twitter nabídnout srovnatelnou částku jako konkurent, musel by ji nastavit na úroveň padesáti milionů dolarů. Právě taková je podle portálu The Wall Street Journal hodnota dohody. Jenže právě tolik měl ale činit i celkový reklamní výnos ze streamování předchozích deseti zápasů NFL. Loni přitom Twitteru stačilo zaplatit za příslušná vysílací práva jen deset milionů dolarů.

Tato čísla tedy naznačují, že dosavadní streamy amerického fotbalu byly pro Twitter dobrým obchodem. A to i přesto, že přilákaly jen zlomek počtu diváků, kteří utkání sledovali v televizi. První zápas sezony vidělo na Twitteru 2,1 milionu lidí, zatímco prostřednictvím stanice CBS a NFL Network více než sedmkrát tolik. Twitter počítal jako diváka každého, kdo přenos sledoval alespoň tři sekundy v řadě. Nejpočetnější publikum v jeden daný okamžik tvořilo 243 tisíc lidí. V průběhu sezony sociální síť absolutní čísla ještě zvyšovala a poslední live přenos vidělo 3,1 milionu lidí.

Statistiky ovšem začínají být pro Twitter zajímavější při jeho srovnání s ostatními digitálními platformami, na nichž šlo daný zápas sledovat. Jde například o služby NFL Mobile od Verizonu či NFL Gamepass od CBS. Uvedenému segmentu "digitálních" (mobilních) diváků Twitter dominoval a jeho uživatelé tvořili celých 87,5 procenta tohoto publika.

Šance na Premier League?

Jenže jak připomíná server Variety ve shodě s analytikem Windsorem, live video znamená pro Twitter ještě něco víc než "jen" další způsob, jak prodávat reklamní prostor. Twitter jím především prodává svou vlastní značku. Loni totiž firma opakovaně zdůrazňovala, že videopřenosy pro ni nabývají na důležitosti. Napomáhaly mimo jiné profilaci Twitteru nikoliv jen jako sociální sítě, ale i zpravodajské aplikace.

Na tento směr ovšem firma nezapomíná ani po "krachu" snahy získat další zápasy NFL. "Loni jsme navázali přes 40 partnerství v oblasti živých videopřenosů a nadále budeme přinášet ta nejlepší live videa lidem z celého světa. (...) Liga amerického fotbalu představovala skvělého partnera, který nám pomohl s naší strategií odstartovat. Budeme s ní dále pracovat na tom, abychom našim vášnivým sportovním fanouškům dodávali vynikající podívanou," uvedl Twitter.

Naději, že se firmě podaří s držiteli televizních práv uzavřít nějaké nové výhodné smlouvy může přiživovat i nedávné vyjádření ředitele Twitteru Anthonyho Nota o tom, že by služba ráda streamovala přenosy z anglické Premier League. Příklon této sociální sítě k live videu ostatně neméně dobře dokumentuje skutečnost, že právě začala podle dříve uzavřených smluv vysílat další várku zápasů americké baseballové ligy

-jav-