Benzina rozšířila online komunikaci o aplikaci Waze

pátek, 12. května 2017, 10:25 Internet & Mobil MediaGuru

Společnost Benzina otestovala nový způsob komunikace přes aplikaci Waze.

Společnost Benzina využívá pro komunikaci se svými zákazníky a fanoušky řadu online kanálů a od dubna letošního roku ke svým aktivitám přidala i propagaci v mobilní aplikaci Waze.

Waze je automobilová navigace, kterou si mohou uživatelé nainstalovat do svých chytrých telefonů či tabletů. Od ostatních navigačních systémů se liší zejména použitím prvků sociálních sítí. Mapové podklady jsou totiž z určité části vytvářeny samotnými uživateli, kteří mohou aktivně hlásit komplikace na silnicích nebo sdílet cokoliv, co ostatním řidičům usnadní jejich cestu. Pokud jde o uživatelskou základnu v České republice, podle zástupců aplikace Waze jde zhruba o 300 tisíc aktivních uživatelů.

Placená kampaň v aplikaci Waze funguje na principu propagace jednotlivých lokací či poboček, které jsou nahrány do reklamního systému spolu s jejich GPS souřadnicemi, adresou, otevírací dobou, telefonním číslem nebo odkazem na web. Lze využít také doplňkový text pro informování uživatelů o případných službách nebo nabídkách.

„S 380 čerpacími stanicemi jsme největší sítí čerpacích stanic v Česku,“ uvedla Agnieszka Bobrukiewicz, ředitelka marketingu Benziny. „Tradiční a zavedenou značku oblékáme do moderního kabátu, abychom se přiblížili i mladé generaci řidičů. Jsme velmi aktivní na sociálních sítích, kde máme již 224 tisíc fanoušků. Spolupráce s aplikací Waze je tedy pro nás dalším logickým krokem,“ dodala.

V případě společnosti Benzina bylo v rámci pilotní kampaně vybráno 100 čerpacích stanic po celé republice a propagace byla digitálním týmem agentury OMD spuštěna 1. dubna.

Od té chvíle se mohli uživatelé aplikace Waze setkat se dvěma reklamními formáty.

Prvním z nich je „Branded Pin“. Takzvané „Pins“ označí konkrétní čerpací stanici Benzina na mapě, pokud se uživatel aplikace Waze nachází v jejím okolí. Po prokliku se pak „Pin“ rozšíří o přehled s dodatečnými informacemi, které aktuálně propagují novou generaci paliv Efecta a také soutěž o zahradní gril. Kromě toho je uživatelům nabídnuta možnost se k dané čerpací stanici nechat navigovat.

Ukázka formátu „Branded Pin“ po prokliknutí

benzina_pin

Součástí reklamní kampaně je také formát „Promoted Search“, který pobočku zvýrazní v případě, že se uživatel rozhodne vyhledávat čerpací stanice nebo konkrétní pobočku Benziny. Systém pak uživateli ze všech čerpacích stanic Benzina nabídne tu nejbližší.

Ukázka formátu „Promoted Search“

benzina_promoted

Dubnová kampaň Benziny získala přes 1,5 milionu zobrazení.  Četnost zobrazení se odvíjí od úrovně provozu u jednotlivých čerpacích stanic Benzina. Není tedy překvapením, že nejvíce zobrazení, prokliků a dalších akcí získaly pobočky Benziny v Praze, Brně nebo například na dálnici D1.

Dále bylo kampaní vygenerováno více než deset tisíc prokliků, po kterých se zobrazily dodatečné informace o čerpací stanici s možností navigovat k ní svůj vůz. Počet navigací byl ukazatel, na který se mediální agentura zaměřila. Je to zde zásadní ukazatel vyjadřující počet vozů, které u čerpací stanice Benzina fyzicky zastavily a „přivezly“ společnosti Benzina potenciální zákazníky. Pilotní kampaň jich vygenerovala téměř dva tisíce.

Pokud posádka vozu během své cesty čerpací stanice aktivně vyhledávala, 62 % lidí se po prokliku na reklamu rozhodlo k Benzině navigovat. Celkem šlo o 1 532 navigací. V případě, kdy byla řidičům Benzina nabídnuta pouze jako teoretická možnost zastávky, protože projížděli kolem, se po prokliku rozhodlo k navigaci 5 % uživatelů. Zde se jednalo o 400 navigací. Dá se tedy říci, že v druhém případě získal klient zcela nové zákazníky.

„Inzerce v aplikaci Waze není mainstreamová záležitost, kterou by klienti houfně využívali. Ale spojení s Benzinou je logické a skvěle funguje. Reklamní formáty dostávají do povědomí uživatelů aktuální nabídky či soutěže a k tomu generují skutečné zákazníky. V kampani proto hodláme pokračovat, ve spolupráci s klientem jsme ji rozšířili a aktuálně pokrýváme přes 350 čerpacích stanic po celé republice,“ doplňuje online specialist Ivo Kokinda z digitálního týmu OMD, který kampaň spravuje.

-lsa-