Počet používaných sociálních sítí na uživatele roste

středa, 10. května 2017, 14:00 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Tři a více sociálních sítí používá dnes už 69 % české internetové populace.

Sociální sítě oslovují většinu české internetové populace. V prvním čtvrtletí roku 2017 pouze 7,6 % uživatelů internetu nepoužívalo žádnou sociální sítě. Je to sice více než v loňském roce (3,1 %), zároveň ovšem narostlo množství sociálních sítí na jednoho uživatele. Tři a více sítí dnes využívá 69 % českých uživatelů, loni to bylo pouze 39 %. Průměrně stráví Češi na sociální sítích 147 minut denně, což je o 12 % méně než v předchozím roce. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který na přelomu března a dubna letošního roku realizovala agentura AMI Digital ve spolupráci s agenturou Stem/Mark. Online metodou se dotazovala 511 respondentů ve věku 15 až 59 let.

„Sociální média jsou nadále silným komunikačním kanálem. Lidé si už ale podle všeho více vybírají, která a jak intenzivně chtějí používat. Nedochází proto k dalšímu růstu času tráveného na sociálních sítích, spíše se mění jeho struktura. Oproti loňskému roku uživatelé dělí svoji pozornost mezi výrazně více sociálních médií,“ uvedl k výzkumu ředitel AMI Digital Vladan Crha. Nejčastěji používají Češi tři (26 %) a čtyři sociální sítě (21 %).

pocetsocialnichsitinauzivatele
Zdroj: AMI Digital Index (n=511)

Mezi sítě, které čeští uživatelé internetu nejvíce znají či používají, patří YouTube (98 %), Facebook (97 %),  G+ (91 %), Instagram (81 %) a Twitter (81 %). Poměrně dobré povědomí má i Instagram Stories (43 %), která tak po půl roce od spuštění dotahuje podobně fungující síť Snapchat (52 %). Dále Češi znají či používají LinkedIn (49 %), Tumblr (26 %) a FourSquare (26 %).

Zdroj: AMI Digital Index
Zdroj: AMI Digital Index

Na otázku, o jaké síti uvažují, že by ji začali používat, zmiňovali respondenti nejčastěji Twitter (23 %), Instragram (18 %) a LinkedIn (18 %).

Zdroj: AMI Digital Index
Zdroj: AMI Digital Index

Nejlépe se v čase nyní daří Instagramu, který uživatele oslovuje svým vizuálním charakterem i méně agresivní reklamou. Deklarovanou uživatelskou zkušenost s touto vizuální sítí má letos již 40 %, loni to bylo jen 25 %. Zvyšuje se také průměrný počet kontaktů – před rokem měl uživatel Instagramu průměrně 89 kontaktů, aktuálně je to 113. Roste také aktivita na Instagram Stories, a to na úkor aktivity na konkurenční sítě Snapchat.

Používání sociálních sítí se také čím dál více přesouvá na mobilní telefony. Letos z nich přistupuje na sociální sítě již 60 % respondentů, vždy tak činí 30 %, což je od 11 pb. více než loni.

-stk-