Škoda představila nové SUV Karoq

pátek, 19. května 2017, 07:27 Marketing MediaGuru

Škoda ukázala ve Stockholmu nový model Karoq, přes online kampaň lákala na live stream.

Automobilka Škoda Auto představila ve čtvrtek 18. května ve Stockholmu svůj nový model Škoda Karoq. Ve světové premiéře, kterou provázel předseda představenstva Bernhard Maier, si nové SUV mohli na místě prohlédnout domácí i mezinárodní novináři, zároveň však mohla média využít live stream přímo na svých webových stránkách. Na internetu viděl přímý přenos nebo jeho záznam na některém z online kanálů celkem milion uživatelů. Vůz bude na trh uveden na podzim letošního roku.

Škoda Karoq je dalším vozem automobilky v kategorii SUV, tedy „bratrem vozu Kodiaq“. Inspirován americkou kulturou, tvoří název Karoq kombinace slov „ruq“, označující šíp v jazyce jednoho aljašského domorodého kmenu, a „kaa’raq“, výraz národa Aluetů, žijících na ostrově Kodiaq, pro „vůz“. Svým názvem „vozu se šípem“ tak vůz přímo odkazuje k symbolu šípu, který je nedílnou součástí loga značky.

Na představení Karoqu upozorňovala automobilka na svých sociálních sítích a webové stránce, kde byla postupně mapována cesta maskovaného vozu z Mladé Boleslavi do Stockholmu.

Propagace odhalení Karoque probíhala také ve spolupráci s českými mediálními servery, iDnes.cz nebo Seznam.cz. Na domovské stránce Seznam.cz odkazovala bannerová reklama na live stream, zároveň nový model popsala reportáž novináře ze Seznam Zpráv.

skodakaroq_banner

„Chystáme kontinuální online podporu, zaměřenou na online sběr leadů (kontaktů), v průběhu léta a podzimu také samozřejmě odpovídající ATL podporu a diskutujeme také účast na letošním Designbloku, kde jsme tradičním partnerem,“ popisuje plány, manažer marketingové komunikace Škoda Auto Tomáš Gregořica a dodává: „Ve hře je také přestavení vozu na letošním Teniskology, kde jsme rovněž partnerem.“

„Naše strategie je postavena na detailní analýze cílových skupin a práci s tzv. micro-moments, kanály respektive mediamix jsou až druhotné. Důležité pro nás je, abychom dokázala relevantně oslovit jak ty, kteří řeší nákup vozu v příštích 12 měsících (tzv. in-market cílová skupina), tak obecnou populaci (tzv. out-of market) s cílem zlepšovat image a consideration značky,“ prozradil Tomáš Gregořica.

ATL kampaň připravuje agentura Fallon. Digitální komunikaci má na starosti Zaraguza. Mediální plánování a nákup médií zajišťuje mediální agentura PHD. 

-stk-