Snapchat chce více dbát na ochranu značek

pátek, 02. června 2017, 08:03 Internet & Mobil MediaGuru

Zadavatelé by měli získat jistotu, že se jejich inzerce na Snapchatu neobjeví u nevhodných příspěvků.

Chatovací aplikace Snapchat chce rozptýlit pochybnosti o tom, zda je bezpečným místem pro zadávání reklamy. Uzavírá proto partnerství se společnostmi Integral Ad Science, DoubleVerify a Moat, které mají napomoci Snapchatu stát se o něco atraktivnějším inzertním místem. "Protokol Snapchatu na ochranu značek je navržen tak, aby zabránil jakékoliv reklamě vyskytnout se v blízkosti toho uživatelsky generovaného obsahu, jenž je nevhodný či sporný," uvedla Double Verify v prohlášení. Ještě v dubnu přitom Snapchat radil zadavatelům, aby se zaměřili raději na jeho speciální sekci, kde vybrané mediální domy zveřejňují vlastní obsah – ten prochází péčí editorského týmu, což samo o sobě zaručuje eliminaci vyloženě škodlivých sdělení. Nyní ovšem Snapchat ve spolupráci s firmami, které už zajišťují a dbají na přesnost jeho marketingových metrik, vyvíjí řešení i pro uživatelsky generovaný obsah.

Téma začalo být v případě Snapchatu aktuální v březnu, kdy portál AdAge uvedl, že reklamy mohou běžet i po sexuálně explicitních videosekvencích, ačkoliv Snapchat uvádí, že šíření podobného typu uživatelského obsahu spolu s násilím odporuje pravidlům platformy. Agentura GroupM přesto upozornila klienty na to, že Snapchat nedokáže značkám zajistit "bezpečné" umístění. "V segmentu on-line reklamy je ochrana značky klíčovým prvkem. Proto jsme loni vytvořili speciální tým, jež se problematikou zabývá," vysvětlila firma s tím, že apeluje na všechny mediální partnery, aby nastavili patřičné procesy  schvalování obsahu na svých platformách a umožnili třetím stranám možnost sledovat a zablokovat konkrétní obsah. Vše v zájmu symbolické bezpečnosti značek.

Snapchat však zdaleka není jedinou digitální platformou, která narazila na problematiku ochrany inzerce před nevhodným kontextem. Online média obecně se v poslední době ocitla pod tlakem marketérů, kteří se obávají čehokoliv problematického, připomíná AdAge. Zadavatelé například "vyhrožovali", že odejdou z YouTube, pokud nevylepší mechanismus přiřazující videoreklamu před jednotlivé klipy.

Videoportál Alphabetu sice zvládá bojovat s pornografickým obsahem lépe než Snapchat, zadavatele však mnohdy znervózňovala například vidina toho, že se jejich inzerce přehrává před začátkem různých druhů xenofobních či jinak nenávistných spotů. U Facebooku ale problém vyniknul ještě více, když se v jednom z "jeho" živých videopřenosů objevila dokonce vražda. Důsledkem uvedených případů se tak "ochrana značky" před jejím nevhodným výskytem na síti stává běžnou součástí nákupu mediálního prostoru. Bylo tak otázkou času, než trend dorazí i na Snapchat.

-jav-