Globální výdaje na mobilní reklamu loni rostly o 61 %
Globální výdaje na mobilní reklamu v loňském roce přesáhly hranici 1,6 bilionu korun.
Výdaje na mobilní reklamu celosvětově rostou. V loňském roce zaznamenaly meziroční nárůst o 60,5 %. Oproti roku 2015, kdy se do mobilní reklamy globálně investovalo 39 miliard euro (1,017 bilionu korun), se loňské výdaje vyšplhaly na 63 miliard euro (1,6 bilionu korun). Vyplývá to z údajů evropské organizace Interactive Advertising Bureau.
Zvyšováním výdajů do mobilního marketingu reagují zadavatelé na chování spotřebitelů. „Údaje o globálních investicích do mobilní reklamy potvrzují, že se právě nacházíme v době, kdy je na poli konzumace médií a reklamy mobilní telefon na prvním místě,“ komentuje Townsend Feehanová, CEO IAB Europe.
Z pohledu regionů, je největším tahounem Severní Amerika, v níž leží 46 % celkových investic (29 mld. euro). Třetina výdajů pochází z Asie (33, 21 mld. euro). Evropě připadá necelá pětina z nich (19 %, 12 mld. euro). Regiony Blízkého východu & Afriky a Latinské Ameriky nedosahují ani jednoho procenta.
Rozložení investic do mobilní reklamy podle regionů
V meziročním srovnání zaznamenala největší nárůst Severní Amerika (73 %). V Latinské Americe rostly výdaje o 57 %, v Asii o 52 %, v Evropě o 48 % a na Blízkém výhodě a v Africe o 46 %.
Podle Interactive Advertising Bureau dosahuje nejvyššího růstu mobilní displejová reklama (64,3 %), hned za ní jsou investice do mobilního vyhledávání (61,1 %). První z nich má v celkových výdajích také nadpoloviční podíl (54 %), podíl vyhledávání činí 42,8 %. V pozadí zůstávají SMS zprávy, u nichž vzrostly výdaje jen o 11,2 % a z celkového rozpočtu si ukrojují pouze 3,1% podíl, což je dáno zejména rostoucí oblibou chatovacích aplikací.
„Zažili jsme raketový nárůst mobilní reklamy ve Spojených státech, kde vstřebala poprvé v roce 2016 většinu investic určených internetové komunikaci. V důsledku toho, jak se mobilní investice vyvíjejí v Americe, není překvapivé, že vzestupný trend lze pozorovat i ve zbytku světa,“ popisuje Anna Bagerová z IAB Europe.
-stk-