Nejsilnějšími vlastníky médií jsou Google a Facebook
Žebříček je sestavený podle výnosů mediálních vlastníků z prodeje reklamy.
Nejsilnějšími mediálními vlastníky podle výnosů z reklamy jsou společnosti Alphabet (vlastník Googlu) a Facebook. Vyplývá to z tradičního žebříčku TOP 30 největších mediálních vlastníků, který za loňský rok sestavila společnost Zenith. Nově změnila metodiku – žebříček sestavila výlučně na objemu reklamních výnosů a nebrala v potaz další výnosy, které mediální firmy získávají.
Google má podle Zenithu na čele žebříčku mediálních vlastníků citelný náskok s loňským ročním reklamním výnosem ve výši 79,4 mld. USD. To je třikrát více, než kolik z reklamy získal druhý v pořadí Facebook (26,9 mld. USD). Největším tradičním mediálním vlastníkem je podle žebříčku americká kabelová a vysílací společnost Comcast (12,9 mld. USD).
V žebříčku mají převahu vlastníci, kteří primárně operují na digitální platformě. Vedle prvních dvou se v TOP 30 objevují také internetové společnosti Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon a Twitter. Podíl všech těchto sedmi vlastníků na celkových internetových reklamních investicích má představovat 73 %. Je to čtvrtina z celkových globálních reklamních investic. Pětinu z celkových reklamních výnosů si pak připisují jen Google a Facebook.
Zenith už dříve ve svých prognózách uvedla, že podle jejích odhadů letos předběhne internetová reklama z pohledu výše investic reklamu televizní.
TOP 30 globálních mediálních vlastníků
pořadí | mediální vlastník |
1. | Alphabet (Google) |
2. | |
3. | Comcast |
4. | Baidu |
5. | The Walt Disney Company |
6. | 21st Century Fox |
7. | CBS Corporation |
8. | iHeartMedia Inc. |
9. | Microsoft |
10. | Bertelsmann |
11. | Viacom |
12. | Time Warner |
13. | Yahoo |
14. | Tencent |
15. | Hearst |
16. | Advance Publications |
17. | JCDecaux |
18. | News Corporation |
19. | Grupo Globo |
20. | CCTV |
21. | Verizon |
22. | Mediaset |
23. | Discovery Communications |
24. | TEGNA |
25. | ITV |
26. | ProSiebenSat.1 Group |
27. | Sinclair Broadcast Group |
28. | Axel Springer |
29. | Scripps Networks Interactive |
30. |
Zdroj: Zenith, sestaveno podle reklamních výnosů
-mav-