Nejsilnějšími vlastníky médií jsou Google a Facebook

čtvrtek, 13. července 2017, 07:45 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Žebříček je sestavený podle výnosů mediálních vlastníků z prodeje reklamy.

Nejsilnějšími mediálními vlastníky podle výnosů z reklamy jsou společnosti Alphabet (vlastník Googlu) a Facebook. Vyplývá to z tradičního žebříčku TOP 30 největších mediálních vlastníků, který za loňský rok sestavila společnost Zenith. Nově změnila metodiku – žebříček sestavila výlučně na objemu reklamních výnosů a nebrala v potaz další výnosy, které mediální firmy získávají.

Google má podle Zenithu na čele žebříčku mediálních vlastníků citelný náskok s loňským ročním reklamním výnosem ve výši 79,4 mld. USD. To je třikrát více, než kolik z reklamy získal druhý v pořadí Facebook (26,9 mld. USD). Největším tradičním mediálním vlastníkem je podle žebříčku americká kabelová a vysílací společnost Comcast (12,9 mld. USD).

V žebříčku mají převahu vlastníci, kteří primárně operují na digitální platformě. Vedle prvních dvou se v TOP 30 objevují také internetové společnosti Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon a Twitter. Podíl všech těchto sedmi vlastníků na celkových internetových reklamních investicích má představovat 73 %. Je to čtvrtina z celkových globálních reklamních investic. Pětinu z celkových reklamních výnosů si pak připisují jen Google a Facebook.

Zenith už dříve ve svých prognózách uvedla, že podle jejích odhadů letos předběhne internetová reklama z pohledu výše investic reklamu televizní.

TOP 30 globálních mediálních vlastníků

pořadí mediální vlastník
1. Alphabet (Google)
2. Facebook
3. Comcast
4. Baidu
5. The Walt Disney Company
6. 21st Century Fox
7. CBS Corporation
8. iHeartMedia Inc.
9. Microsoft
10. Bertelsmann
11. Viacom
12. Time Warner
13. Yahoo
14. Tencent
15. Hearst
16. Advance Publications
17. JCDecaux
18. News Corporation
19. Grupo Globo
20. CCTV
21. Verizon
22. Mediaset
23. Discovery Communications
24. TEGNA
25. ITV
26. ProSiebenSat.1 Group
27. Sinclair Broadcast Group
28. Axel Springer
29. Scripps Networks Interactive
30. Twitter

Zdroj: Zenith, sestaveno podle reklamních výnosů

-mav-