Pět tipů, jak v magazínu prezentovat produkty

pátek, 21. července 2017, 07:45 PR MediaGuru

Přinášíme tipy, jak v magazínu prezentovat produkty a neztratit přitom pozornost čtenáře.

Znáte to. Čtete lifestyle nebo časopis obchodního centra a na každé druhé stráně se to hemží nákupními tipy. Jistě, bez inzerce to nejde, existují ale způsoby, jak čtenáři předat informace o výrobku, aniž by stránky časopisu musely vypadat jako katalog zásilkového obchodu. Tady je pět tipů.

1. Propojení s rozhovorem 

V každém lifestylovém časopisu najdete alespoň jeden rozhovor se známou osobností. Často na něj čtenáře láká už titulní strana. Využijte ho k nenásilnému propojení s komerční prezentací. Doplňte rozhovor o velkoformátové fotky osobnosti v oblečení konkrétní značky. Nebo jí vytvořte zajímavé líčení, posaďte do designového křesla, na stole nechte ledabyle ležet mobil, případně nechte v pozadí „zaparkované“ auto. Informace a cenovky produktů pak umístěte do popisků fotek.

1-foto-1
Foto: americká mutace Elle, únor 2017

2. Fotostory 

Fotostory neboli velkoformátové „mood“ fotky s modelkami je oblíbeným formátem. Je dobrou volbou pro prezentaci oblečení, doplňků, šperků nebo kosmetiky. Čtenářům ukážete, jak mohou například jednotlivé kousky oblečení fungovat v celém outfitu. Variantou je využití reálných lidí místo modelek a propojení fotek s tematickým textem. Ukažte prostřednictvím fotostory, jak se obléknout na následující sezonu, na svatbu nebo třeba do práce a fotografie doplňte textem o aktuálních trendech nebo obecných pravidlech oblékání.

2-foto-2
Foto: Unexpected Magazine, jaro 2017

3. Fotopříběh s produkty z několika segmentů 

Zajímavé a neobvyklé jsou formáty, které propojují značky z několika segmentů. Odvyprávějte na fotografiích příběh, do kterého zapojíte značky oblečení, doplňky do bytu, kuchyňské potřeby nebo recepty a tipy na servírování jídla. Uspořádejte tedy třeba improvizovaný odpolední večírek, pozvěte přátele (ideálně celebrity nebo foodblogery, kteří připraví jídlo), nafoťte náladové fotografie a v textu zachyťte jejich konverzace. Díky multibrandovému obsahu budou fotky působit autentičtějším dojmem.

3-foto-1
Foto: Unexpected Magazine, zima 2016

4. Levnější varianta drahých výrobků 

Další cestou prezentace produktů je napodobení stylu známých osobností. Čtenáři lifestylu na stánkách hledají hlavně inspiraci. Usnadněte jim práci a zmapujte styl oblékání, líčení nebo bydlení populárních celebrit a nakombinujte produkty v několika cenových variantách.

4-foto-1
Foto: Elle, duben 2017

5. Shopping guide

Nízkonákladovou variantou prezentace produktů může být tzv. „shopping guide“ neboli koláž produktů sestavená tematicky podle příležitosti nebo aktuální sezony. Jeho příprava obvykle nevyžaduje ani vlastní focení, tedy za předpokladu, že máte k dispozici fotografie z archivu firem. Možnosti jsou v tomto případě neomezené: v shopping guide se mohou objevit produkty z různých segmentů od potravin, doplňků do domácnosti přes sportovní potřeby, oblečení a kosmetiku až po knihy nebo elektroniku. Ideálně zmapujete trendy pro danou sezónu a využijete průřez značek.

5-foto-1
Foto: Časopis ZOOT, květen/červen 2017

Autor: Aneta Šaferová, šéfredaktorka, Unexpected Magazine, Nydrle