První pololetí vyšlo skupině Nova, druhá je ČT
Stanice skupiny Nova dosáhly za prvních šest měsíců roku na nejvyšší podíl na TV trhu.
Souhrnný podíl stanic skupiny Nova se v 1. pololetí 2017 přehoupl přes úroveň 30 % v divácké skupině starší 15 let (celý den), což představuje nejlepší výsledek z tuzemských televizních skupin. O 0,6 procentního bodu tak předběhla stanice České televize. Třetí nejsilnější skupinou je opět Prima.
V divácké skupině 15-54 získala skupina Nova podíl 36,6 %. Ve všech hlavních diváckých kategoriích si meziročně polepšila. Stanice Nova Action (dříve Fanda) se stala v prvním pololetí stanicí s nejvyšším navýšením podílu na sledovanosti ve srovnání s prvním pololetím 2016. Z portfolia skupiny Nova se dařilo také stanicím Nova 2 a Nova Cinema.
Naopak hlavní kanál Nova TV za svým loňským výsledkem mírně zaostal. To platí i o prvních kanálech ostatních velkých televizních skupin. Jak stanice ČT1, tak hlavní kanál Prima TV své podíly v pololetí mírně snížily.
Nejvyšší meziroční navýšení podílu z tuzemských skupin náleží skupině Barrandov. Pomohl jí nejen hlavní kanál, ale také tematické Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Family.
Z hlediska obchodních skupin je vyrovnaná pozice uskupení Media Club a Nova Group v diváckých kategoriích 15+ a 15-69. V kategorii 15-54 má Nova náskok cca osmi procentních bodů.
Podíl TV skupin 1.1.-30.6. 2017, celý den
celý den | 15+ (%) | změna | 15-54 (%) | změna | 15-69 (%) | změna |
Nova Group | 30,2 | 1,5 | 36,6 | 2,7 | 32,9 | 2,2 |
ČT celkem | 29,6 | -1,3 | 25,2 | 0,0 | 27,3 | -1,3 |
FTV Prima | 20,9 | -0,8 | 20,8 | -1,4 | 21,0 | -1,1 |
Barrandov TS | 8,7 | 1,7 | 5,1 | 0,4 | 7,5 | 1,4 |
Atmedia | 3,7 | 0,9 | 3,0 | 0,8 | 3,4 | 1,0 |
Stanice O | 0,7 | 0,0 | 1,3 | 0,0 | 0,9 | 0,0 |
zastupované* | 0,6 | 0,1 | 1,1 | 0,3 | 0,8 | 0,2 |
ostatní | 5,6 | -2,1 | 6,8 | -2,7 | 6,2 | -2,4 |
Změna je uvedena v procentních bodech ve srovnání s 1.1.-30.6. 2016
Podíl TV skupin 1.1.-30.6. 2017, prime-time
prime-time | 15+ | změna | 15-54 | změna | 15-69 | změna |
Nova Group | 34,1 | 0,1 | 39,5 | 1,9 | 36,3 | 0,7 |
ČT celkem | 28,0 | -2,4 | 23,5 | -1,5 | 25,8 | -2,4 |
FTV Prima | 22,6 | 0,4 | 24,0 | -0,3 | 23,4 | 0,3 |
Barrandov TS | 7,6 | 2,3 | 4,2 | 0,7 | 6,5 | 2,0 |
Atmedia | 2,8 | 0,7 | 2,2 | 0,6 | 2,5 | 0,7 |
Stanice O | 0,3 | 0,0 | 0,6 | 0,0 | 0,4 | 0,0 |
zastupované* | 0,3 | 0,0 | 0,5 | 0,1 | 0,4 | 0,0 |
ostatní | 4,3 | -1,2 | 5,4 | -1,6 | 4,7 | -1,4 |
*stanice Prima Comedy Central, Nickelodeon, Mňam TV, prime-time = 19:00-23:00
Podíl obchodních skupin (%), 1.1.-30.6. 2017
celý den | 15+ | 15-54 | 15-69 |
Media Club | 30,8 | 28,4 | 30,2 |
Nova Group | 30,2 | 36,6 | 32,9 |
ČT celkem | 29,6 | 25,2 | 27,3 |
Atmedia | 3,7 | 3,0 | 3,4 |
ostatní | 5,6 | 6,8 | 6,2 |
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-