BigBoard měl loni rekordní tržby, přesáhly miliardu
BigBoard Praha označuje loňské výsledky za příznivé, letos chce tržby udržet.

Skupina BigBoard, nejsilnější hráč na trhu venkovní reklamy, dosáhla loni historicky nejvyšších tržeb, EBITDA i čistého zisku. Výnosy společnosti překročily miliardu Kč (1,045 mld. Kč) a meziročně se zvýšily o 12 %, což představuje 113 mil. Kč. Tržby jsou generovány hlavně z pronájmu billboardů. Vyplývá to z konsolidovaných výsledků společnosti za rok 2016.
Největším typem klientů zůstávají pro BigBoard mediální agentury. Z pohledu koncových klientů mediálních agentur se na vrcholu i nadále drží automotive průmysl, následovaný maloobchodníky, finančními institucemi a mobilními operátory. Firma zaznamenává také růst menších a středních klientů, kteří své reklamní kampaně realizují přímo bez využití mediálních agentur. Volby do místních zastupitelstev a třetiny senátu, které se uskutečnily v roce 2016, měly mít na tržby skupiny „zanedbatelný vliv“. Podíl BigBoardu na trhu venkovní reklamy má podle údajů společnosti překračovat 50 %.
Konsolidované výsledky BigBoard v roce 2016
2016 (tis. Kč) | 2015 (tis. Kč) | |
výnosy | 1 044 718 | 931 618 |
provozní výsledek | 150 367 | 89 436 |
EBITDA | 292 105 | 219 994 |
výsledek za účetní období | 20 799 | -33 006 |
čistý dluh | 655 704 | 618 075 |
Zdroj: výroční zpráva 2016
Výhled na rok 2017 je ovlivněn parlamentními volbami a novou regulací, která má od září vést k odstraňování reklamních ploch od dálnic a silnic 1. třídy. „Plánem skupiny je udržení obratu a EBITDA roku 2016,“ konstatuje firma.
Firma loni pokračovala také v konsolidaci trhu. Navýšila svůj podíl ve společnosti Qeep z 60 % na 80 %, získala stoprocentní podíl v News Advertising a kapitálově vstoupila prostřednictvím D&C Agency do společnosti Erflex, zabývající se provozováním maloformátové reklamy na sloupech trakčního vedení v Praze, ve které zprostředkovaně drží 24% podíl. Získala také 10% podíl ve společnosti Smart software, která se zabývá vývojem a prodejem pokladních systémů.
Skupina také loni refinancovala své seniorní dluhopisy BigBoard 7,00/17. Jejich úročení se snížilo z 7,00% na 4,50% a splatnost se posunula z roku 2017 na rok 2022. Splatnost dluhopisů 9,00/19 byla prodloužena do roku 2024.
-mav-