Facebook se pouští do konkurence s TV či YouTube

čtvrtek, 10. srpna 2017, 08:11 Internet & Mobil MediaGuru

Největší sociální síť inovovanou službou Watch vytváří konkurenci i pro YouTube nebo Netflix.

Sociální síť Facebook chce přilákat diváky televize. Firma rozšíří svoji nabídku videí o televizní programy, od profesionálního ženského basketbalu po přírodovědné ze safari a rodičovské programy. Pro firmu je to zatím největší expanze do oblasti televize, píše agentura Reuters. Facebook bude bojovat na trhu se silnou konkurencí nejen tradičních televizních stanic, ale i novějších producentů, jako jsou Netflix, YouTube či Twitter a Snap.

Produkt, který je přepracovanou dosavadní videonabídkou firmy, se jmenuje Watch. Nejprve bude k dispozici omezené skupině ve Spojených státech na mobilní aplikaci, internetových stránkách a televizních aplikacích.

Facebook Watch má být místem, kam Facebook soustředí svá videa, tedy mimo zpravodajský feed uživatelů. V nabídce mají být přenosy zápasů ženského národního basketbalového svazu, rodičovské pořady od Time a pořady ze safari natočené pro National Geographic. Facebook již vysílá některé zápasy první ligy baseballu a v těchto přenosech bude nadále pokračovat.

Počítá i s personalizovanými nabídkami videí uživatelům, kteří je tak budou moci sledovat v sekcích "Nejdiskutovanější", "Co lidi nejvíce pobavilo" nebo "Co sledují přátelé". Sociální síť také uvedla, že ze zkušeností, které má se svou službou Facebook Live, jsou důležitou součástí zážitku komentáře a reakce ostatních lidí.

CNBC připomíná, že zvěsti o tom, že Facebook chce produkovat vlastní televizní pořady kolují už několik týdnů. Popis nové video služby Facebooku ale údajně více připomíná YouTube.

Největší sociální síť přišla s nabídkou videa loni. Od té doby již několikrát naznačila, že by se chtěla raději stát zdrojem původních a dobře produkovaných videí než zveřejňovat pouze videa vytvořená uživateli.

-čtk-, -mav-