T-Mobile představuje na poli B2B nový positioning

čtvrtek, 07. září 2017, 10:20 Marketing, Reklama MediaGuru

Před firemními zákazníky se T-Mobile nově profiluje jako digitální průvodce.

Ve čtvrtek 7. září startuje T-Mobile česko-slovenskou kampaň, s níž představuje svůj nový positioning na poli B2B. Firemním zákazníkům se nově prezentuje v roli digitálního průvodce. „Chceme firmy provádět světem technologií, pomoci jim s vhodným výběrem, a zároveň jim dodávat pocit jistoty,“ popisuje pro MediaGuru.cz Jana Gerle, senior manažerka B2B komunikace společnosti T-Mobile.

Jana Gerle
Jana Gerle

Nový positioning T-Mobile vychází hned z několika poznatků. „Všimli jsme si, že mnozí lidé už moderní technologie, jako je cloud nebo IoT, používají ve svém soukromí, když ale přijde na firmu, staví si vůči nim bariéry – nevěří jim, neradi svěřují svá data jiným a zároveň je ke změně nic netlačí,“ vysvětluje Jana Gerle s tím, že největší hrozba pro bezpečnost dat od samotných zaměstnanců firmy: „Uchováváním dat v šanonech v zamčené skříni firmy hrozbu úniku dat jen zvyšují.“

T-Mobile tak chce firmy, malé, střední, ale i ty korporátní, v oblasti digitalizace edukovat a nabídnout jim konkrétní řešení „Před několika lety také nikoho nenapadlo, že to nepůjde bez mobilního telefonu. V horizontu pěti až deseti let to nepůjde bez digitalizace, ta je pro konkurenceschopnost firem v budoucnu naprosto klíčová.“ podotýká Jana Gerle.

Mobilní operátor se chce na poli B2B více profilovat jako poskytovatel ICT řešení, které po fúzi s GTS a T-Systems dodává. Zároveň se však v komunikaci chce vyhnout suchému představování produktů a jejich benefitů. „Zjistili jsme totiž, že klienti často ani neví, co si pod cizími názvy mají představit. Nehledě na to, že tímto způsobem se odvíjí valná většina B2B komunikace u nás,“ doplňuje Jana Gerle.

Od cizích a nesrozumitelných názvů byl už v lednu očištěn firemní web T-Mobile. Od té doby se jeho návštěvnost zdvojnásobila a bylo vygenerováno desetkrát více leadů. Jeho součástí se stal i blog, který se tematicky dotýká digitalizace, průmyslu 4.0, big dat či kybernetické bezpečnosti.

V září jej doplní již v úvodu zmíněná česko-slovenská kampaň, která se ponese v duchu dlouhodobého konceptu zvaném „Tentonština“, pod nímž je podepsána kreativní agentura Made by Vaculik. „Díky tomuto konceptu se nám podařilo do komunikace dostat emoce, což je na poli B2B unikátní. Navíc s emocemi  naše značka pracuje i v B2C komunikaci, a byla by škoda na tom nestavět,“ říká Jana Gerle.

„Tentonština“ vychází z autentických zkušeností uživatelů, kteří chtějí poskytovateli ICT vysvětlit, co po něm vlastně chtějí, jen pro to nenacházejí ta správná slova. Tímto způsobem se bude ubírat jak imageová, tak produktová komunikace. Kampaň poběží do konce roku v Česku zejména na internetu a v tisku, na Slovensku k tomu přibude i televize a outdooru. 

tmobile_b2b_cz
Čistě imageový vizuál
tmobile_b2b_sk
Imageový vizuál propojený s produktovou nabídkou
tm_kv_b2b_cloud
Produktová nabídka na tarif s T-Cloud zálohou

V příštím roce se může složení mediamixu v obou zemích změnit. Spolu s nadlinkovou kampaní bude spuštěn i facebookový profil T-Mobile pro firemní zákazníky, který bude odlehčenou formou komunikovat byznysová témata. „Chceme tím i bourat předsudky, že se B2B na Facebook nehodí. Podle mě je to spíše než o volbě sociální sítě, o dobré volbě témat a přesném cílení. Stejně tak si myslím, že B2B komunikace by měla být mass marketová a doplňovat se one-to-one přístupem k zákazníkům,“ myslí si Jana Gerle.

-stk-