Na podzim si nejlépe vede seriál Policie Modrava

středa, 4. října 2017, 14:30 TV MediaGuru

Z nových podzimních pořadů dosahuje nejlepších výsledků druhá řada seriálu Policie Modrava.

Druhá řada seriálu Policie Modrava (Nova) je zatím nejen nejúspěšnější letošní podzimní novinkou, ale také zároveň nejsledovanějším pořadem na televizních obrazovkách vůbec. Vyplývá to z dat televizní sledovanost za letošní září, které je provázeno představováním nových formátů televizních stanic. Nejúspěšnější díl Policie Modrava se v září vyšplhal na 1,89 mil. diváků starších 15 let (podíl 42 %). Vedle Policie Modrava se k úspěšným novinkám letošního podzimu zařadila také čtvrtá řada reality show Tvoje tvář má známý hlas (Nova), premiérové díly seriálu Specialisté (Nova) a také druhá řada seriálu První republika (ČT1).

TOP 10 pořadů s nejvyšší sledovaností v září 2017

pořad datum TV začátek rtg 15+ (tis.) share 15+ (%) share 15-54 (%) share 15-69 (%)
Policie Modrava 24.9. Nova 20:16 1 891 42 38 41
Počasí 10.9. Nova 20:13 1 555 40 38 40
Sportovní noviny 3.9. Nova 20:08 1 524 42 41 43
Televizní noviny 11.9. Nova 19:30 1 523 43 43 44
Ordinace v růžové zahradě 2 21.9. Nova 20:23 1 159 29 27 29
Tvoje tvář má známý hlas IV 2.9. Nova 20:19 1 123 36 44 38
Ulice 20.9. Nova 18:25 1 112 37 40 39
Specialisté 18.9. Nova 20:21 1 086 27 28 28
První republika II 8.9. ČT1 20:04 1 016 30 25 28
Jak dostat tatínka do polepšovny 1.9. ČT1 20:04 962 27 28 27

Televizní skupina Nova zůstala v září i díky uvedení Policie Modrava II nejsilnější tuzemskou televizní skupinou z pohledu podílu na sledovanosti. Souhrnný podíl skupiny se v divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání přiblížil k 33 %, což bylo o dva procentní body více než loni v září. Nova si polepšila i v diváckých skupinách 15-54 a 15-69. Platí to i pro hlavní vysílací čas, kde se ve své klíčové divácké skupině 15-54 dostala na 41,7% podíl.

Stanice České televize zaznamenaly v září souhrnný podíl 27,1 %, což bylo o jeden procentní bod méně než v loňském září. Stanice ČT si ale polepšily v mladší divácké skupině 15-54 (+0,6 procentního bodu). Třetí nejsilnější skupinou je FTV Prima se souhrnným výsledkem 20,86 % (D15+). Ve své hlavní cílové skupině 15-69 je podíl Primy 21,26 %, což je v meziročním srovnání o jeden procentní bod méně.

I v září pokračoval růst skupiny Barrandov, která si celkově polepšila o jeden procentní bod na souhrnných 8,64 % (D15+). Svůj podíl nadále vylepšuje i zastupitelství Atmedia.

Podíl TV skupin (%), září 2017, změna vs. IX/2016

celý den 15+ změna (pb.) 15-54 změna (pb.) 15-69 změna (pb.)
Nova Group 32,86 2,1 39,28 3,4 35,59 2,8
ČT celkem 27,10 -1,2 23,03 0,6 24,95 -0,6
FTV Prima 20,86 -0,5 21,25 -1,6 21,26 -1,0
Barrandov TS 8,64 1,0 4,51 -0,5 7,26 0,5
Atmedia 3,76 0,4 3,05 0,4 3,49 0,5
zastupované* 1,00 0,3 1,85 0,5 1,22 0,3
Stanice O 0,72 0,0 1,24 -0,1 0,89 0,0
ostatní 4,75 -2,4 5,62 -2,9 5,04 -2,8

*Mňam TV, Mňau TV, Nickelodeon, Nick Jr., Prima Comedy Central, Retro

Podíl TV skupin (%), září 2017, změna vs. IX/2016

prime-time 15+ změna (pb.) 15-54 změna (pb.) 15-69 změna (pb.)
Nova Group 37,25 2,1 41,69 2,5 39,30 2,4
ČT celkem 25,88 -1,7 22,54 0,8 24,05 -0,8
FTV Prima 21,54 -1,6 23,74 -1,9 22,56 -1,8
Barrandov TS 8,03 2,4 3,66 -0,1 6,49 1,4
ostatní 3,62 -1,8 4,57 -1,9 3,95 -1,8
Atmedia 2,65 0,3 2,16 0,3 2,43 0,3
zastupované* 0,52 0,1 0,97 0,2 0,63 0,1
Stanice O 0,35 0,0 0,60 0,0 0,42 0,0

*Mňam TV, Mňau TV, Nickelodeon, Nick Jr., Prima Comedy Central, Retro

Podíl obchodních sítí (%), září 2017

celý den 15-69 15-54 15+
Nova Group 35,59 39,28 32,86
Media Club 30,63 28,86 31,22
ČT celkem 24,95 23,03 27,10
ostatní 5,04 5,62 4,75
Atmedia 3,49 3,05 3,76

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

-mav-