Snapchat zkouší prvky rozšířené reality

neděle, 1. října 2017, 09:30 Internet & Mobil MediaGuru

Značky experimentují s on-line a off-line světem, jejich „maskoti“ se mohou objevit na každé fotografii.

Značky experimentují s rozhraním on-line a off-line světa, jejich „maskoti“ se mohou objevit na každé fotografii. Firmy získají prostřednictvím Snapchatu rozšířené možnosti propagace – a to doslova. Komunikační platforma jim chce umožnit vytěžit principy takzvané rozšířené reality (AR), jež v případě Snapchatu kombinují obraz reálného světa s novou, rozšířenou digitální vrstvou s názvem 3D Lens. Jednotlivé Snapy, tedy fotografie pořízené uživateli řečené aplikace, lze nyní dovybavit animovaným 3D objektem. Snímek krásné scenérie amerického Los Angeles tak tato funkce umožňuje ještě oživit rozpohybovaným létajícím autem z připravovaného pokračování kultovního filmu Blade Runner. Pro něj by takové masivní rozšíření znamenalo virální reklamu, ostatně celá scéna nese v rohu obrazovky logo filmu.

Snapchat tak pokročil s nabídkou svých obrazových filtrů, jež dosud mohly využívat kromě uživatelů právě i značky. Jako první využily nových vymoženosti právě filmové studio Warner Bros a značka piva Bud Light. Ta nabízí pro změnu coby součást kompozice uživatelských snapů maskota-pouličního prodejce.

Tím však výčet propagačního uplatnění rozšířené reality ve Snapchatu nekončí. Server Marketingland.com připomíná, že ji firmy mohou využívat ještě účelněji – například prodejce nábytku dokáže „vymodelovat“ obrázek gauče a potenciální zákazníci si tento virtuální objekt už mohou snadno zkusit umístit do fotky svého obýváku. Získají tak lepší představu o tom, jak se tam vlastně objekt hodí. Samotný Snap, provozovatel Snapchatu, nabízí, že značkám s tvorbou podobného obsahu pomůže. Ty ale budou muset v případě zájmu o kampaně s prvky 3D Lens tak jako tak kontaktovat přímo Snap, respektive jeho obchodní oddělení. Co ovšem Snap „komplikuje“ u produkční stránky věci, v případě propagace novinky se snaží vyjít značkám vstříc. Ty nově mohou k využívání svých animovaných 3D objektů lákat prostřednictvím interaktivní videoreklamy, dosud taková propagace obrazových filtrů nebyla možná. Nová funkce by se ale bez podobné marketingové podpory hypoteticky dokázala obejít, podle firmy totiž až třetina z více než 170 milionů denních uživatelů denně navštíví menu s filtry, jimiž mohou své „snapy“ vybavit.

Ještě více než marketing ale může Snapchatu ve snaze spoluvytvářet trendy na sociálních sítích společnost Apple. Ta představila svůj balík vývojářských nástrojů s názvem ARKit, jehož prostřednictvím mohou vznikat pro zařízení jmenované značky aplikace a funkce na bázi rozšířené reality. Podobné kroky by mohli ocenit i investoři, ostatně akcie Snapu od začátku týdne mírně vzrostly o téměř 1,5 dolaru na necelých 15 dolarů. To je však pořád o deset dolarů nižší částka, než za kterou se cenné papíry Snapu začaly na americké burze letos obchodovat.

-jav-