Vlastník Primy Zach vstoupil do časopisu Playboy

pondělí, 2. října 2017, 07:00 Tisk, Aktualizováno MediaGuru

Vlastník televizní skupiny Prima získal většinový podíl ve vydavatelství Playpress.

Společnost GES Media Asset,většinový vlastník televizní skupinyPrima, získala 33,3% podíl ve společnosti Playpress, která je vydavatelem pánského magazínu Playboy. Dalších 33,6 % nově patří i společnosti THR Media, ve které je majitel GES Media Asset Ivan Zach členem dozorčí rady. Vyplývá to ze zápisu v obchodním rejstříku.

Menšinovými vlastníky zůstávají šéfredaktor časopisu Vladimír Olexa (16,5 %) a Strahinja Ivošević (16,5 %). Podíl v Playpressu tak už nedrží společnost R.M.C. Agency CZ Lubomíra Vítovského, které náleželo 33 %. O polovinu se zmenšily i podíly Vladimíra Olexy a Strahinje Ivoševiče, které byly dosud rovněž třetinové.

Skupina Prima v úterý oznámila, že Vlado Olexa zůstane i nadále šéfredaktorem časopisu. Inzerci časopisu bude zajišťovat mediální zastupitelství Radio United Servicesa Media Club. „Věříme, že synergické propojení televize, rádia i online dokáže tomuto legendárnímu časopisu vdechnout nový život a zvýšit dosavadní ekonomické parametry,“ uvedl Luboš Jetmar, předseda představenstva a generální ředitel GES Media Asset.

Časopis Playboy vychází na českém trhu už od roku 1990. Stávající šéfredaktor Vladimír Olexa získal časopis do své společnosti v roce 2009 poté, co se tehdejší tuzemská pobočka vydavatelství Axel Springer Praha rozhodla magazín dále nevydávat. Tržby vydavatelské společnosti Playpress dosáhly v roce 2015 výše téměř 8 mil. Kč, o rok dříve to bylo téměř 10 mil. Kč. Hospodaření společnosti skončilo v roce 2015 ve ztrátě 0,5 mil. Kč. Údaje o čtenosti ani prodaném nákladu nejsou veřejně dostupné.

Pro televizní skupinu Prima nejde o první rozšíření do oblasti magazínů. Pokud nepočítáme dřívější vlastnictví dnes už nevycházejícího časopisu Mladý svět, v současnosti vydává časopisy navázané na své pořady (Prima Zoom, Prima Vychytávky, Primáček, Prima Fresh).

-mav-

Aktualizováno v úterý 3.10. 2017 o vyjádření FTV Prima.