AKA chce majetkově převzít festival PIAF

úterý, 14. listopadu 2017, 21:35 Reklama MediaGuru

Asociace komunikačních agentur by tak zajišťovala vedle Effie i festival PIAF.

Marek Hlavica (vpravo) na vyhlašování cen PIAF 2017, foto: PIAF

Marek Hlavica (vpravo) na vyhlašování cen PIAF 2017, foto: PIAF

Valná hromada Asociace komunikačních agentur (AKA) řeší převzetí podílu v akciové společnosti PIAF. PIAF je organizátorem stejnojmenného reklamního festivalu. Festival založil Martin Štěpánek a jeho výkonným ředitelem je již devátým rokem Marek Hlavica. Ten v současné době vykonává i funkci výkonného předsedy AKA.

Nabídku na převzetí majority v PIAF a postupné navyšování akciového předložil Štěpánek AKA poté, co odprodal své podíly ve skupině Lion Communications.

„PIAF jsem založil proto, abych se oboru formou vzdělávání a inspirace na špičkové mezinárodní úrovni odvděčil za krásnou a úspěšnou kariéru, kterou jsem v reklamě prožil,“ uvedl Štěpánek.

Ocenění PIAF, foto: PIAF

Ocenění PIAF, foto: PIAF

Na půdě AKA se možnostmi převzetí festivalu PIAF zabývalo prezidium i pracovní skupina, která valné hromadě doporučila hlasovat o zahájení technické a právní procedury převodu akcií. Valná hromada tento závěr schválila.

„Seznámili jsme se s financováním projektu, pověřili právní kancelář posouzením variant vstupu do akciové společnosti. Pro finální rozhodnutí musíme připravit model řízení tohoto projektu a jeho střednědobou vizi,“ popsal Martin Klčo z Leo Burnett za pracovní skupinu.

„Vidíme v PIAF příležitost doplnit naši vlajkovou loď – Effie (soutěž reklamní efektivity, pozn. red.), o další silnou platformu. Čekají nás úvahy o tom, zda a kam posunout současnou podobu soutěže i konference. To se v případě, že do PIAF vstoupí AKA, ale projeví až v jubilejním desátém ročníku v roce 2019,“ uvedl prezident AKA Jan Binar.

PIAF 2018 se tak odehraje tradičně v květnovém termínu. Přihlašování do soutěže bude zahájeno na začátku roku s uzávěrkou na konci dubna. Konference proběhne 30. května, tentokrát ve spolupráci s Blue Events pod názvem Communication Summit.

Podle účetní uzávěrky sestavené k 31. srpnu 2017 skončilo hospodaření společnosti PIAF ztrátou 962 tisíc korun, tržby představovaly 3,14 mil. Kč.

-mav-