Mars se v nové strategii zaměří na udržitelnost
Mars, stojící za značkami Pedigree, Snickers nebo Orbit, chce do udržitelnosti investovat miliardu dolarů.
Společnost Mars představila u příležitosti svého 25. výročí působení na českém a slovenském trhu novou globální strategii „Sustainable in a Generation Plan“, s níž se chce více zaměřit na udržitelný rozvoj. Během několika příštích let chce do boje s dopady klimatických změn, chudobou v dodavatelských řetězcích či do odpovědného marketingu investovat miliardu dolarů.
„Program ‚Sustainable in a Generation Plan‘ nám pomůže růst takovým způsobem, na který můžeme být všichni hrdí. Před více než 70 lety můj dědeček Forrest Mars, Senior, definoval náš cíl – přinášet prospěch pro všechny strany zapojené do výroby a distribuce našich produktů,“ popsala Pamela Mars-Wright, zástupkyně čtvrté generace rodiny Marsových, jež firmu založila v roce 1912. Dnes zaměstnává 100 tisíc lidí po celém světě. Do jejího portfolia patří značky jako Pedigree, Whiskas, Royal Canin, M&M‘s, Snickers, Skittles nebo Orbit.
Mars se ve své strategii zaměřuje na tři hlavní vzájemně propojené oblasti: Zaprvé chce snížit dopady své výroby na životní prostředí, konkrétně redukcí emisí skleníkových plynů o 67 % do roku 2050, snížením spotřeby vody a péčí o ornou půdu. Zadruhé se chce zasadit o zlepšení kvality života jednoho milionů lidí ve svém dodavatelském a výrobním řetězci, zaměřuje se na boj proti chudobě svých dodavatelů, zejména z řad malozemědělců. A nakonec chce být pomoci svým spotřebitelům ke „zdravějšímu a spokojenějšímu životu“, a to především přes inovaci produktů, bezpečnost potravin a odpovědný marketing.
„Pro značku je nutné mít určitý ‚účel‘ a autenticitu. Spotřebitel ví, že značky se na trhu snaží vydělat peníze, ale také očekává, že budou jasně komunikovat svůj účel. Ten může mít podobu deklarace, jakým způsobem daná značka mění svět; ale především musí jasně popisovat, jak značka konkrétně zlepšuje život spotřebitele,“ vysvětlila na oslavě 25. výročí Petra Průšová, CEO výzkumné agentury Kantar Insight pro CEE.
„Program ‚Sustainable in a Generation Plan‘ je pro nás velmi důležitý i v České republice a na Slovensku. Mars chce zlepšovat životy lidí a jejich mazlíčků všude, kde působí,“ uvedl Bill Heague, Market Director pro Českou republiku a Slovensko. „Například v roce 2018 v České republice uspořádáme ve spolupráci s Nadací na ochranu zvířat již desátý ročník kampaně ‚Pomozte naplnit misky v útulcích‘.“ Se značkou Orbit zase pomáhá ohroženým dětem z neziskové organizace SOS Dětské vesničky. V budoucích letech chce Mars tento typ aktivit rozšířit.
Mars se se svým novým směřováním staví po bok dalších velkých hráčů, pro které se udržitelnost stává stále důležitější – například Nestlé své portfoliu rozšiřuje o potraviny založené na rostlinných proteinech, Coca-Cola chce do roku 2020 navýšit počet kompletně recyklovatelných obalů, Ikea rozjíždí koncept bazarů. Hodnota udržitelnosti nabývá na síle u mladších spotřebitelů, pro zástupce generace Y či Z jsou podobné aktivity firem při rozhodování klíčové a posilují jejich věrnost ke značce.
-stk-