Mediaservis masivně nabírá, chce předplatné tisku

čtvrtek, 16. listopadu 2017, 07:45 Tisk MediaGuru

Mediaservis může vytvořit alternativu vydavatelům a vrátit se na trh doručování předplatného tisku.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Společnost Mediaservis, která se v současnosti pohybuje na trhu distribuce adresných a neadresných zásilek, plánuje v příštím roce vstoupit na trh distribuce předplacených novin. Vyplývá to z inzerátů, prostřednictvím kterých nabírá lidi na roznášku denního tisku. Na webu dokonce oznamuje záměr být "hlavním hráčem v oblasti roznosu předplatného novin". Celkem chce vytvořit více než tři tisíce pracovních příležitostí napříč celou republikou. 

Nový rok by tak mohl přinést významnou změnu na trhu distribuce předplatného tisku. Situace podle našich informací souvisí i s novou cenovou politikou České pošty, která je teď hlavním distributorem předplacených novin a časopisů, a která se nelíbí většině vydavatelů. 

Mediaservis by se tak mohl stát alternativním řešením pro vydavatele. Zájem na spolupráci s doručováním předplatného má i tuzemská distribuční jednička periodického tisku, společnost PNS. Jaké přesně budou rysy této spolupráce, zatím ale není jasné.

Podle generálního ředitele PNS Petra Nováka rozvíjí PNS své služby tak, aby co nejefektivněji využila distribuční potenciál a vyšla vstříc vydavatelům, prodejcům tisku i konečným zákazníkům. "Předplatné tisku určitě patří mezi projekty, které nás dlouhodobě zajímají a byly by přirozenou součástí distribučního řetězce PNS. V letošním roce jsme detailně rozpracovali projekt předplatného tak, abychom dokázali využít doručovací sítě Mediaservisu. V současnosti jednáme s vydavateli, ale výsledky zatím nemůžeme v této fázi komentovat," uvedl pro MediaGuru.cz Petr Novák.

Pokud by se doručování předplatného přesunulo od České pošty k Mediaservisu, vrátila by se situace před srpen 2012, kdy Mediaservis zajišťoval doručování předplatného a byl jedinou alternativou České pošty. Podíl v Mediaservisu měli v této době i vydavatelé tisku (tehdejší Vltava-Labe-Press, Economia a Mafra), kteří ale postupně začali z Mediaservisu majetkově vystupovat a přesunuli doručování předplatného k České poště. Tím společnost na trhu předplatného skončila.

Po vstupu nového majitele do Mediaservisu, kterým je společnost Cromwell (90 %), alternativní doručovatel na Slovensku, se firma soustředila na adresnou a neadresnou distribuci zásilek a letáků.

-mav-