Steilmann: Chceme online komunikovat a offline prodávat

pondělí, 27. listopadu 2017, 07:15 Marketing MediaGuru

Chtěla bych, aby se obecně v obchodech s módou zlepšila úroveň obsluhy, říká Anna Motlíková ze Steilmannu.

Nová prodejna Steilmann v OC Chodov v Praze, foto: FB Steilmann

Steilmann, původem německá oděvní firma nesoucí jméno svého zakladatele Klause Steilmanna, byla ještě na přelomu tisíciletí světovým lídrem v privátních značkách, šila například pro známé řetězce Marks & Spencer, C&A, Peek & Cloopenburg, Karstadt nebo Kaufhof. A ještě v roce 2015 zaměstnávala 10 tisíc lidí v 20 zemích, včetně České republiky, kde společnost od roku 1993 vedla Anna Motlíková. Ta v jejím čele stojí i dnes, rok poté, co mateřská společnost vyhlásila insolvenci.

Anna Motlíková, zakladatelka české pobočky a jednatelka firmy Steilmann Praha, foto: MediaGuru.

Motlíková se se svou rodinou rozhodla podíl matky odkoupit a rozvíjet značku Steilmann dál na poli retailu. „Dříve jsme měli i velkoobchod, ale ten jsme opustili. Místo toho jsme se soustředili na vyprofilování produktové nabídky reflektující očekávání našich stálých zákazníků: chceme nabízet evropskou módu v kvalitním zpracování s padnoucími střihy za přijatelné ceny,“ uvedla na setkání Ranní káva, které ve středu 22. listopadu uspořádala výzkumná agentura Ipsos.

Steilmann má v nabídce značky Stones, Apanage, Apricciani, od letošního ledna také dámskou módu Comma a Jones a nejnovějším přírůstkem je italská pánská značka Benvenuto. „Jedná se vesměs o rodinné firmy, které jsou nám blízké a dohromady dávají smysl,“ popsala Motlíková. O dalším rozšiřování portfolia zatím neuvažuje, v současnosti se chce zaměřit především na jeho stabilizaci.

Steilmann nabízí pánské značky Stones či Benvenuto, foto: FB Steilmann.

Z dámských značek má Steilmann v portfoliu Jones, Comma, Apanage nebo Apricciani, foto: FB Steilmann.

Cílem firmy je nabízet módu pro normální lidi. „I proto náš marketing stavíme na propojení se sportem, protože naši zákazníci nechtějí za módu utratit vše, co vydělají, ale chtějí za ně třeba i na lyže,“ vysvětlila Anna Motlíková. Steilmann obléká již téměř 20 let českou fotbalovou reprezentaci a v poslední době také tu tenisovou. Sportovci jsou také zváni na eventy, například otevření nové prodejny v obchodním centru Chodov se zúčastnili fotbalisté Josef Šural a David Lafata, na reklamních vizuálech je k vidění Tomáš Rosický.

Spolu se stavbou portfolia firma investuje do svých prodejen, kterých má na českém trhu celkem 20 v nákupních centrech po celé republice. E-commerce však prozatím neřeší. „Naše značky si samy testují na zahraničních trzích vlastní e-shopy. My však raději naše peníze investujeme do obchodů. Chceme online komunikovat, ale offline prodávat,“ dodala Motlíková s tím, že si myslí, že v módě hraje stále nezastupitelnou roli osobní zkušenost a personál.

Právě kvalita obsluhy je téma, kterým se Motlíková intenzivně zabývá. Její firma má 10 zaměstnanců na centrále a 80 na prodejnách. „Jsem přesvědčena, že retail je pro lidi a o lidech. Když přijdete do obchodu, vyžadujete péči, a proto je zásadní, aby to obsluhu bavilo. Chtěla bych, aby se tu obecně zlepšila obsluha v obchodech s módou, abychom jako konkurence spojili síly a zasadili se o založení učiliště prodavačů oděvů,“ řekla Motlíková, jež sama přednáší v rámci předmětu Fashion Management na VŠE v Praze.

„Mít obchod s módou je jako provozovat kavárnu, musíte se o něj starat každý den. Svým prodavačkám vždy říkám, že jsou spíše sestřičky, které lidi léčí navrchu, dodávají jim sebevědomí a dobrý pocit. Aby mohly být dobré, musí mít rádi lidi, musí mít předpoklad pro službu jako takovou a snažit se z každého zákazníka vytvořit si známého,“ poradila Anna Motlíková.

-stk-