ČPP: O změně konceptu s Patem a Matem neuvažujeme

pátek, 1. prosince 2017, 15:05 Marketing MediaGuru

O dlouhodobém konceptu i zkoušení nových komunikačních kanálů v pojišťovnictví hovoří Jolana Kolaříková z České podnikatelské pojišťovny.

Jolana Kolaříková, ředitelka úseku marketingu a PR České podnikatelské pojišťovny, foto: ČPP

ČPP používá dlouhodobě ve své komunikaci postavičky Pata a Mata. Jak vám spojení s nimi funguje? Jaké jsou jeho výhody? Neuvažovali jste někdy o změně konceptu?

Ano, vybrali jsme si tyto postavičky záměrně s hlavním cílem odlišit tak komunikaci od konkurence, která si je vizuálně velmi podobná napříč pojišťovnami. Postavičky vyvolávají pozitivní emoce a my jsme díky nim schopni komunikovat různé životní situace, které se našim klientům mohou přihodit. Věříme, že díky této odlehčené formě je sdělení velmi srozumitelné. Jsme snadno identifikovatelní, klienti i naši zaměstnanci je mají v oblibě. Prozatím o změně konceptu neuvažujeme.

ČPP neboli Česká podnikatelská pojišťovna svým názvem přímo implikuje podnikatelský sektor. Nemáte s tím problémy při oslovování zákazníků?

Naše společnost je na trhu přes dvacet let a první roky po založení se zaměřovala na B2B business. Postupem času se strategie firmy zaměřila i na retailový trh. V podnikatelském sektoru jsme tradičně velmi dobře etablovaní, ale zásadní podíl u nás představuje retailová klientela. Přizpůsobili jsme tomu komunikaci značky, kdy jsme upřednostnili zkratku ČPP před celým obchodním jménem. Zároveň jsme tím odstranili matoucí dojem, že bychom poskytovali pojistnou ochranu pouze pro podnikatele.

Na podzim komunikujete k povinnému ručení připojištění odcizení celého vozidla pod názvem Klídek. S jakými výsledky?

V povinném ručení patříme mezi tři největší hráče na trhu. Konkurenční válka je v tomto segmentu velice tvrdá. Každý rok se snažíme přijít s něčím novým, a stejně tak tomu je i u naší aktuální kampaně. Připojištění Klídek kryje odcizení celého vozidla. Cílí na motoristy především starších vozidel, pro které jakkoli by ztráta vozidla byla velmi problematická, s investicí do havarijního pojištění kvůli ceně váhají. Klídek nabízíme stávajícím i novým klientům k povinnému ručení se základním limitem ve výši 50 000 Kč již od tří set korun pojistného ročně. Od spuštění kampaně se počet tohoto připojištění zvedl o čtyřnásobek. Kampaň ještě neskončila, tak jsme všichni zvědaví na finální výsledek.

Klíčový vizuál k podzimní kampani ČPP na připojištění Klídek

Na jaře jste pro změnu podporovali připojištění Klika. Proč takové názvy?

Chtěli jsme takové názvy, s kterými si můžeme hrát a které korespondují se stylem naší komunikace a budou snadno zapamatovatelné.

V rámci jarní kampaně jste využili také zákaznické noviny obchodního řetězce Kaufland. Proč jste se k tomuto kanálu rozhodli? A s jakým výsledkem?

Důvodů je víc, rozhodující pro nás v tomto případě byl poměr vynaložených prostředků k velikosti zásahu oslovené cílové skupiny. Pro nás jde spíše o rozšíření klasické inzerce.

Na co sázíte v mediamixu? Měníte ho v čase?

Používáme klasická a konzervativní média jako televize, OOH, tisková inzerce. Největší podíl v našem mediamixu mají TV spoty, které jsou nezastupitelné v počtu největšího zásahu naší cílové skupiny. Zároveň sledujeme a zkoušíme nové platformy, jak v online, tak v offline komunikaci.

Jak je na tom komunikace pojištění v online prostředí? 

V oblasti online komunikace využíváme především výkonnostní reklamu (PPC, RTB) a kontinuálně řešíme SEO pro naše webové stránky. Kromě těchto nástrojů se snažíme zaujmout online publikum i zajímavými dlouhodobými projekty jako např. Klub cestovatelů ČPP, který nabízí pro své členy zajímavý obsah, výhody a také soutěže.

Nyní se plánují marketingové rozpočty na příští rok. Plánujete v roce 2018 mediální investice navyšovat, snižovat, či zůstanete na stejné úrovni?

Pravděpodobně zůstaneme na stejné úrovni, jen zkusíme náš mediamix obměnit o nové komunikační kanály.

Pozorujete v pojišťovnictví v současnosti nějaké výrazné marketingové trendy? Na které se v příštím roce chcete zaměřit?

Pozorujeme snahu pojišťoven více využívat moderních technologií při cíleném oslovování klientů.