RTB branding od Seznam.cz otestovala i Škoda Auto

úterý, 5. prosince 2017, 14:00 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Branding v programatickém prodeji otestovala i Škoda Auto, test přinesl zajímavé výsledky CTR.

Jednička českého internetu Seznam.cz spustila po vzoru ostatních vydavatelů svůj vlastní programatický branding. Zájemce o spuštění tohoto formátu by měl mít připravenou statickou kreativu o maximální velikosti 500 kB a standardních rozměrech 2000 x 1400 pixelů.

„Branding výrazně pomáhá inzerentům s budováním povědomí o značce a přitahuje pozornost lidí k probíhající kampani. Vzhledem k velké klientské poptávce po tomto formátu jsme se rozhodli zajistit jeho prodej také přes RTB. V tuto chvíli je branding dostupný na Novinky.cz, ale během prosince plánujeme formát rozšířit také na Seznam Zprávy, Proženy.cz a Kupi.cz,“ uvedla Terezie Říhová, Account manager RTB ve společnosti Seznam.cz.

Novinku z dílny Seznamu bylo možné poprvé vyzkoušet v první polovině listopadu v DSP Adform a později i v dalších platformách. Otestování se ujala také Omnicom Media Group přes svoji agenturu PHD a klienta Škoda Auto.

„První test brandingu na Novinkách jsme provedli v řádu hodin po oznámení této možnosti, a to zejména díky rychlé reakci klienta a jeho kreativní agentury. V rámci probíhající propagace vánoční nabídky E-shopu Škoda Auto už byla branding kreativa k dispozici, jen ji bylo třeba poupravit podle technických specifikací Seznamu. A to se povedlo prakticky obratem. Následovalo nasazení reklamy v Adformu a sledování výkonu v prvních hodinách. Branding se rozběhl naprosto bez problémů,“ komentuje spuštění nového formátu Jakub Severa, RTB specialist z programatického týmu Omnicom Media Group

S výsledky testu je skupina spokojená. „Seznam branding se i bez jakékoliv kombinace s daty zařadil mezi nejlépe fungující aktivity této kampaně a to nejen z hlediska klasických mediálních ukazatelů, ale také v ceně za konverzi. Konkrétní cenové ukazatele nemohu sdílet, ale prozradím míru prokliku, která dosáhla na 0,88 %. Pokud využijeme srovnání s brandingem jiného dodavatele na prakticky totožné kreativě (0,49 %), CTR Seznamu je téměř dvojnásobné. Při použití relevantního zájmového cílení nebo remarketingových dat se určitě můžeme dostat k ještě lepším číslům, takže s tímto formátem rozhodně pokračujeme dál,“ dodává Jakub Severa.