Barrandov odmítá spojitost s financováním SPD

čtvrtek, 1. února 2018, 08:20 TV MediaGuru

Televize Barrandov považuje informace o propojení s pány Pekárkem a Fulínem za lživé.

Jaromír Soukup, foto: TV Barrandov

Televize Barrandov, která patří do skupiny Empresa Media, odmítla, že by se jakýmkoli způsobem podílela na přípravě předvolební kampaně nebo měla jiný obchodní vztah s politickou stranou SPD nebo agenturami, které pro tuto politickou stranu v rámci kampaně pracovaly.

Nepřímou spojitost naznačovaly informace v médiích poté, co předseda SPD Tomio Okamura na svém facebookovém účtu napsal, že platby ve výši přes 7 mil. Kč směřovaly od SPD k firmě Play Net, která pro hnutí měla zajišťovat analýzy voličů, mediaplány či strategické plánování kampaní.

Jak upozornil server Info.cz předsedou představenstva Play Net je Radomír Pekárek a předsedou dozorčí rady Jan Fulín. Ti zároveň figurují ve společnosti Easy Communications, kde má podíl i firma Our Media, která mj. provozuje Parlamentní Listy. 

Info.cz dodává, že Pekárek je i autorem projektu pro televizní vysílání TV Barrandov, ve které se Okamura často vyskytuje. Barrandov ale „důrazně popírá, že by pan Radomír Pekárek či pan Jan Fulín měli jakýkoli vliv na obsahovou podobu televize Barrandov nebo že by měli jakýkoli obchodní vztah s touto stanicí. Oba pánové pracovali pro tuto televizní skupinu ještě předtím, než ji v roce 2013 (šlo o rok 2012, pozn. red.) koupil současný majitel Jaromír Soukup,“ uvádí.

Jaromír Soukup získal televizi Barrandov na podzim 2012 a dnes si už málokdo vzpomene, že Tomio Okamura měl moderovat na TV Barrandov pořad Dobrý večer, Česko!. Okamura ale spolupráci ukončil na začátku roku 2012, tedy skutečně před majetkovým vstupem Jaromíra Soukupa do TV Barrandov.

„Jednou z klíčových hodnot televize Barrandov je důsledné dodržování naprosté politické nezávislosti a absolutní korektnosti. Propojování televizní skupiny Barrandov stejně jako dalších firem patřících do vlastnické skupiny Jaromíra Soukupa s agenturami, které se podílely na předvolební kampani pro SPD Tomia Okamury, je zavádějící a lživé,“ uvedla v prohlášení TV Barrandov.

Na financování SPD upozornil ve středu deník MF Dnes, který napsal, že SPD dala 7,4 mil. Kč na PR aktivity, ale odmítla sdělit komu.

-mav-