Amazon se stává nejhodnotnější značkou světa

pátek, 16. února 2018, 14:30 Marketing MediaGuru

V čele žebříčku nejhodnotnějších značek na světě stojí nově Amazon, vystřídal Google.

Zdroj: Amazon

Zdroj: Amazon

Amazon letos vystřídal Google na pozici nejhodnotnější značky na světě. Vyplývá to ze žebříčku společnosti Brand Finance. Hodnota značky Amazon vzrostla meziročně o 42 % a vyšplhala se na 150,8 miliard dolarů. 

E-commerce gigant, který dnes nejen provozuje online obchod, ale i poskytuje cloudovou infrastrukturu a vyrábí elektroniku, zvýšil svou hodnotu mimo jiné i vstupem do offline světa. V loňském roce koupil společnost Whole Foods za 13,7 miliard dolarů, je aktivní v dopravním, hudebním i filmovém průmyslu. Letos se spekuluje, že by se mohl rozkročit i do bankovní oblasti. 

Druhé místo zaujala stejně jako v loňském roce značka Apple, jejíž hodnota narostla oproti předchozímu roku o 37 % na 146,3 miliard dolarů. Podle Brand Finance však budoucnost této značky nevypadá příliš optimisticky: „Apple nedokázal diverzifikovat své portfolio a jeho růst je příliš závislý na prodeji jeho vlajkového produktu iPhonu, který přináší dvě třetiny tržeb. Nového iPhone X se za poslední loňské čtvrtletí prodalo jen 29 milionů kusů, a prodeje tak zůstaly daleko za očekáváním.“ 

Na třetím místě se umístil loňský vítěz – společnost Google. I ta svou hodnotu zvýšila celkově o 10 % na 120,9 miliard dolarů. V první desítce se dále umístila značka Samsung, Facebook, AT&T, Microsoft, Verizon, Walmart a ICBC. 

Top 10 nejhodnotnějších značek na světě, zdroj: Brand Finance

Top 10 nejhodnotnějších značek na světě, zdroj: Brand Finance

Největším skokanem roku je čínská značka Wuliangye, jejíž hodnota narostla o 161 % na 14,6 miliard dolarů a ze 184. příčky se posunula na 100. Naopak největší propad zaznamenala japonská Toshiba, která ztratila 24 % ze své hodnoty a ze 181. místa poklesla až na 391. 

Největší zisky a ztráty na hodnotě, zdroj: Brand Finance

Největší zisky a ztráty na hodnotě, zdroj: Brand Finance

-stk-