Blesk loni upevnil pozici jedničky inzertního trhu

středa, 28. února 2018, 08:15 Tisk MediaGuru

Nejsilnějším tiskovým titulem podle inzertních příjmů byl v loňském roce znovu deník Blesk.

Nejsilnějším tištěným titulem podle inzertního objemu v roce 2017 se stal znovu deník Blesk. Podle hrubých údajů monitoring AdIntel společnosti Nielsen Admosphere se hrubý inzertní objem deníku Blesk dostal přes 2 mld. Kč. Oproti roku 2016 si měl Blesk polepšit o téměř pětinu. Druhým inzertně nejsilnějším tištěným titulem je Mladá fronta Dnes a třetím deník Metro

Pokud bychom sečetli inzertní objemy ve všech regionálních mutacích titulu Deník, byl by tento objem druhý nejsilnější s výsledkem 1,571 mld. Kč. Výsledky regionálních deníků jsou v přehledu vykazovány po jednotlivých titulech. Nejsilnější je Plzeňský deník s více než 58 mil. Kč.

Žebříček inzertně nejsilnějších titulů se ve srovnání s rokem 2016 významně nezměnil, upravilo se ale postavení některých titulů. Viditelněji si polepšily magazíny MF Dnes, Ona Dnes nebo deník E15.

Objem inzerce v tisku v roce 2017 podle Nielsen Admosphere

titul Inzerce v Kč Počet inzerátů Počet inzertních stran srovnání inzerce v Kč  vs. 2016 (%)
Blesk 2 038 076 118 12538 2411,1 18,5
Mladá fronta Dnes 1 310 840 483 19421 3949,3 2,4
Metro 1 223 858 744 10294 3378,3 1,6
5plus2 552 885 963 22450 6105,0 1,0
Právo 410 780 334 5522 1134,4 -31,4
Hospodářské noviny 384 042 465 2570 1350,0 17,2
Sport 365 195 974 4253 919,2 -10,8
Žena a život 348 348 465 1839 1207,0 -1,1
Blesk magazín 286 694 471 784 595,1 2,2
Lidové noviny 267 513 460 2355 660,7 20,4
TV magazín 249 908 048 1092 661,6 6,5
Magazín Mladé fronty DNES 227 556 740 835 488,4 37,7
Blesk pro ženy 225 263 918 1509 1012,7 13,5
Ona DNES 217 444 408 1311 666,0 27,6
Marianne 214 704 151 1719 833,3 -17,2
Harper's Bazaar 198 407 840 1399 855,3 -5,8
Elle 196 810 557 1158 726,5 -15,1
Týden 188 064 770 1124 732,4 -5,3
E15 184 544 686 1388 689,4 37,2
Reflex 183 498 284 1030 661,7 24,3

-mav-