Efektivní české magazínové reklamy roku 2017
Výzkum Starchmetrix znovu zjišťoval efektivitu českých magazínových reklam.
Magazínovou reklamou s největším zaznamenáním v roce 2017 byla inzerce Dr. Max v časopisu Týdeník Květy z 11. 5. 2017, kterou zaznamenalo 97 % čtenářů. Další v pořadí byla reklama firmy Lidl v časopise Aha! pro ženy z 8. 8. 2017 se zaznamenáním 91 % a hranici 90 % dosáhl ještě inzerát Mattoni Spritz v týdeníku Sedmička ze 3. 8. 2017. Ukazuje to nová vlna výzkumu StarchMetrix, která byla nedávno zveřejněna.
Průměrné zaznamenání reklamy v časopisech v roce 2017 dosáhlo 59 %. V rámci těch, kteří reklamu zaznamenali, 86 % rozpoznalo značku inzerovaného produktu nebo služby, 88 % přečetlo alespoň část reklamního sdělení a u 65 % respondentů reklama vyvolala nějakou další akci.
Podle výzkumné agentury GfK to ukazuje, že inzerce v časopisech má na spotřebitele silný motivační účinek z hlediska nákupního chování či získávání dalších informací o produktu.
Inzertním formátem s nejvyšším zaznamenáním (73 %) se ukázal booklet následovaný 2. a 4. stránkou obálky. Z hlediska umístění inzerce do žánrových skupin titulů vykazují nejvyšší procento zaznamenání inzeráty ve sportovních časopisech (74 %), titulech pro děti a mládež (66 %) a časopisech pro ženy (64 %).
Výzkum StarchMetrix probíhá od roku 2012, dosud se ho zúčastnilo celkem 53 269 respondentů, bylo dotazováno 6 701 reklam ve 302 vydáních 89 titulů.
Celou prezentaci je možné si stáhnout níže.
-mav-