Nedělní Blesk, Rytmus života a TV max nejčtenějšími časopisy

čtvrtek, 8. února 2018, 18:00 Tisk MediaGuru

Přinášíme přehled čtenosti časopisů v jednotlivých kategoriích podle výsledků čtenosti za druhé pololetí 2017.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Nejčtenějším placeným titulem, který je v rámci výzkumu čtenosti Media projekt řazen mezi magazínové tituly, byl ve druhém pololetí 2017 týdeník Nedělní Blesk (Czech News Center) s 509 tis. čtenářů. Následovaly časopisy Rytmus života (Bauer Media), jehož čtenost na vydání představovala 489 tisíc čtenářů, a TV max (Bauer Media) s 425 tis. čtenáři na vydání.

Největší nárůst čtenářů zaznamenal ForMen (CN Invest), jejichž čtenost se za rok zdvojnásobila. V meziročním srovnání se dále významněji zvýšila čtenost časopisů Apetit (Burda Praha), Blesk Vaše recepty (CNC) nebo magazínu Chip (Burda Praha). Mezi suplementy (nepočítají se do čtenosti časopisů) je třeba zmínit růst přílohy Hospodářských novin Ego! (Economia). 

Do čela časopisů o bydlení se nově posunul magazín Bydlení (Business Media CZ), který vykázal nárůst čtenosti v mezikvartálním i v meziročním srovnání. 

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Bydlení, bytová kultura 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Bydlení 85 73 78 16,4 9,0
Dům a zahrada 80 90 103 -11,1 -22,3
Marianne Bydlení 64 65 64 -1,5 0,0
Katka – Náš útulný byt 51 53 46 -3,8 10,9
Blesk Bydlení 51 na na na na
Svět koupelen 47 52 61 -9,6 -23,0
Moderní byt 46 46 41 0,0 12,2
Můj dům 44 48 44 -8,3 0,0
Tina Bydlíme 42 43 57 -2,3 -26,3
Svět kuchyní 35 34 43 2,9 -18,6
Rodinný dům 26 26 34 43 -23,5
Magazín Pěkné bydlení 25 34 46 -26,5 -45,7

V časopisech pro ženy se situace nemění: nejčtenější trojici nadále tvoří Blesk pro ženy (CNC) před Chvilkou pro tebe (Bauer Media) a magazínem Tina (Bauer Media). 

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy pro ženy 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Blesk pro ženy 421 425 426 -0,9 -1,2
Chvilka pro tebe 398 397 411 0,3 -3,2
Tina 215 206 225 4,4 -4,4
Vlasta 183 174 195 5,2 -6,2
Překvapení 180 182 205 -1,1 -12,2
Katka 157 165 171 -4,8 -8,2
Napsáno životem 146 161 138 -9,3 5,8
Maminka 122 125 132 -2,4 -7,6
Aha! pro ženy 119 114 134 na -11,2
Claudia 103 96 102 7,3 1,0
Čas na lásku 65 62 65 4,8 0,0
Můj svět 48 47   2,1  
Burda style 40 48 57 -16,7 -29,8

Nejčtenějším programovým titulem zůstává s náskokem TV max (Bauer Media), přestože v meziročním srovnání ztratil společně s Týdeníkem Televize (Bauer Media) nejvíce z celé kategorie. 

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy programové 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
TV max 425 425 500 0,0 -15,0
TV mini 251 249 280 0,8 -10,4
TV star 150 149 155 0,7 -3,2
Týdeník Televize 121 129 142 -6,2 -14,8
TV expres 102 112 107 -8,9 -4,7
TV revue 96 91 92 5,5 4,3
TV Plus 14 64 61 73 4,9 -12,3

Jediným zástupcem v kategorii časopisů životního stylu pro muže je Formen (CN Invest), který po odchodu konkurenčního časopisu Maxim zvýšil svoji čtenost. 

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy životního stylu pro muže 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Formen 51 38 26 34,2 96,2

Nejčtenějším časopisem životního stylu pro ženy je i přes snížení čtenosti Žena a život (Bauer Media), následovaná Světem ženy (Burda Praha), jejíž čtenost meziročně klesla o 26 %.

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy životního stylu pro ženy 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Žena a život 258 294 298 -12,2 -13,4
Svět ženy 211 235 285 -10,2 -26,0
Marianne 169 159 201 6,3 -15,9
Glanc 156 160 184 -2,5 -15,2
Elle 143 134 149 6,7 -4,0
Kreativ Praktická žena  121 106 112 14,2 8,0
Cosmopolitan 120 126 114 -4,8 5,3
Moje psychologie 90 87 105 3,4 -14,3
Joy 86 107 114 -19,6 -24,6
Dieta 70 74 92 -5,4 -23,9
Marie Claire 53 56 63 -5,4 -15,9
Harper´s Bazaar 40 41 50 -2,4 -20,0

Lídrem ekonomických magazínů je stále Forbes (Media Rey SE).

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Ekonomické časopisy 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Forbes 122 111 128 9,9 -4,7
Ekonom 56 55 57 1,8 -1,8
Euro 27 29 35 -6,9 -22,9

Lídrem motoristických časopisů je nadále Svět motorů (CNC), a to i přes mírně snížení čtenosti. Svoji pozici mírně vylepšil čtvrtý v pořadí Auto Tip (Mladá fronta).

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Motoristické časopisy 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Svět motorů 174 188 200 -7,4 -13,0
Svět motorů Speciál 153 154 150 -0,6 2,0
Auto Tip 138 125 126 10,4 9,5
Automobil 65 67 72 -3,0 -9,7
Aito Tip Klassik 43 41 68 4,9 -36,8

Významné změny nejsou patrné v kategorii společenských časopisů, kde se pozice hlavních hráčů na čele s Nedělním Bleskem (CNC) nemění.  

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Společenské časopisy 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Nedělní Blesk 509 531 540 -4,1 -5,7
Rytmus života 489 510 537 -4,1 -8,9
Epocha 392 401 389 -2,2 0,8
Sedmička 287 303 308 -5,3 -6,8
21. století 265 246 241 7,7 10,0
Pestrý svět 240 259 260 -7,3 -7,7
Nedělní Aha! 129 130 155 -0,8 -16,8
Instinkt 81 85 86 -4,7 -5,8
Story 75 94 91 -20,2 -17,6
Interview 52 59 67 -11,9 na
Exkluziv 42 54 78 -22,2 -46,2

Do čela celostátních zpravodajských týdeníků se posunul Reflex (CNC), který potvrdil své výsledky z předešlých výsledků měření.

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Zpravodajské týdeníky – celostátní 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Reflex 240 239 238 0,4 0,8
Týdeník Květy 224 248 222 -9,7 0,9
Téma 155 164 138 -5,5 12,3
Respekt 149 156 161 -4,5 -7,5
Týden 122 131 143 -6,9 -14,7

Lídrem mezi magazíny o vědě, technice a zajímavostech zůstává 100+1 (Extra Publishing), který svou pozici v meziročním srovnání významněji vylepšil.

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy o vědě, technice, zajímavostech a cestování 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
100+1 286 266 226 7,5 26,5
100+1 historie 213 205 na 3,9 na
Živá historie 135 172 144 -21,5 -6,3
National Geographic 133 138 135 -3,6 -1,5
Lidé a Země 123 124 145 -0,8 -15,2
Koktejl 47 49 60 -4,1 -21,7

Jedničkou časopisů pro děti a mládež je nadále ABC (CNC).

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy pro děti a mládež 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
ABC 143 142 154 0,7 -7,1
Top dívky 64 61 77 4,9 -16,9
Popcorn 54 53 65 1,9 -16,9

Zvýšila se čtenost vedoucích časopisů o vaření, kterými jsou Blesk Vaše recepty (CNC) a Apetit (Burda Praha).

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy - vaření 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Blesk Vaše recepty 181 169 144 7,1 25,7
Apetit 161 161 132 0,0 22,0
Chvilka v kuchyni 87 72 91 20,8 -4,4
F.O.O.D. 82 95 79 -13,7 3,8
Gurmet 58 50 59 16,0 -1,7

Dařilo se časopisům o informačních a komunikačních technologiích. Její oba zástupci na čele s Computerem (CN Invest) navýšily čtenost.

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

Časopisy - informační a komunikační technologie 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Computer 80 79 70 1,3 14,3
Chip 74 67 54 10,4 37,0

Mezi časopisy distribuovanými zdarma zůstává nejčtenější 5plus2 (Mafra).

Časopisy zdarma 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
5plus2 886 896 836 -1,1 6,0
Čilichili 170 181 149 -6,1 14,1
Kraj Vysočina 121 126 140 -4,0 -13,6

Mezi suplementy drží pozici jedničky Blesk magazín TV (CNC), druhý TV magazín (VLM) snížil čtenost pod milion čtenářů.

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

celostátní suplementy 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Blesk magazín TV 1 237 1 257 1 242 -1,6 -0,4
TV magazín 953 1 022 1 219 -6,8 -21,8
Magazín Dnes + TV 653 667 690 -2,1 -5,4
Ona Dnes 435 423 450 2,8 -3,3
Magazín Právo + TV 381 374 381 1,9 0,0
Víkend Dnes 357 394 411 -9,4 -13,1
Aha! TV 355 369 352 -3,8 0,9
Sport magazín 340 381 333 -10,8 2,1
TV pohoda (celkem) 269 286 318 -5,9 -15,4
Pátek Lidové noviny 265 277 244 -4,3 8,6
Doma Dnes 258 277 330 -6,9 -21,8
Deník Víkend 226 244 239 -7,4 -5,4
Rodina Dnes 189 195 201 -3,1 -6,0
Auto Dnes (dříve Test Dnes) 188 195 197 -3,6 -4,6
Víkend Právo 181 169 173 7,1 4,6
Ego! 163 162 108 0,6 50,9
Dům & bydlení 154 150 158 2,7 -2,5
Styl pro ženy 115 101 107 13,9 7,5

Sportovní kategorie patří časopisům CNC, vede ji Nedělní Sport.

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

sportovní časopisy 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Nedělní Sport 150 148 158 1,4 -5,1
Sport Góóól 104 113 110 -8,0 -5,5

Magazín Receptář (Tarsago) je nejčtenějším v kategorii zahrada a hobby.

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

zahrada, hobby 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Receptář 301 304 304 -1,0 -1,0
Blesk Hobby 108 111 121 -2,7 -10,7

Mezi křížovkářskými tituly je stále nejčtenější časopis Sedmička - Křížovky (Empresa Media).

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

křížovky, čtení, soutěže 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Sedmička - Křížovky 244 252 na -3,2 na
Blesk Křížovky 197 199 194 -1,0 1,5
Nedělní Blesk Křížovky 172 179 236 -3,9 -27,1
Nedělní Aha! Křížovky 152 147 184 3,4 -17,4
Chvilka pro luštění 135 149 143 -9,4 -5,6
Křížovkář TV magazín 90 99 104 -9,1 -13,5
Chvilka pro tebe Napětí 43 37 44 16,2 -2,3

V kategorii časopisů věnujících se péči o zdraví vylepšil svou pozici vedoucí titul Blesk zdraví (CNC).

Čtenost časopisů na vydání (tis. osob)

péče o zdraví 3+4Q/2017 2+3Q/2017 3+4Q/2016 kvartální změna (%) meziroční změna (%)
Blesk zdraví 107 98 97 9,2 10,3
Moje zdraví 92 107 88 -14,0 4,5
100+1 Zázraky medicíny 46 51 na -9,8 na

Zdroj dat: Media projekt, Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark

-mav-