Orion kontinuálně buduje značku, vrací se ke kořenům

úterý, 13. února 2018, 11:30 Marketing MediaGuru

Orion se chce dostat do top of mind českých značek, sází přitom na kategorii prémiových čokolád.

Letošní Čokoládový ateliér v Náprstkově ulici v Praze, foto: MediaGuru.cz

Čokoláda Orion se chce dostat na vrchol povědomí českých značek. „Řekne-li se česká značka, většině lidí se vybaví Škoda nebo Pilsner Urquell, rádi bychom, aby se mezi top of mind české značky dostala časem i Orion,“ uvedl Roman Tiefa, marketingový manažer ze společnosti  Nestlé, do jejíhož portfolia značka patří.

Strategie, kterou si pro takový cíl Orion zvolila, vede přes zdůraznění českého původu, kvalitu a prémiovou kategorii hořkých čokolád, v níž na tuzemském trhu doposud dominuje švýcarský Lindt. „Snažíme se zvednout hodnotu naší značky, sázíme přitom na naše kořeny i hrdost. U generace mileniálů pozorujeme rostoucí zájem o značky se silným příběhem, o to, kdo výrobky vyrábí, z čeho a jak,“ popsal Roman Tiefa.

Orion tak již před třemi lety začala se změnou. Relaunchovala řadu svých 100 g tabulkových čokolád, u nichž se navrátila k původní receptuře i lokálním surovinám – 85 % cukru a 80 % mléka pochází z České republiky. Kakao odebírá čokoládovna z udržitelných zdrojů v Africe. Výroba probíhá v olomouckém závodě Zora.

V loňském roce navíc Orion vstoupila do prémiového segmentu s Mistrovskou edicí hořkých čokolád se 68 % kakaa, kterou představila prostřednictvím pop-up konceptu Čokoládový ateliér. Otevřen byl jen pár dní, přičemž testoval různé kavárny, kde si lidé mohli vyzkoušet ruční výrobu čokoládových pochoutek. Celkem jej navštívila tisícovka lidí. Prémiová řada byla dále podpořena televizní reklamou a komunikací v místě prodeje. „Za první rok od uvedení jsme se s Mistrovskou edicí dostali na tři čtvrtiny objemu našeho hlavního konkurenta,“ prozradila Lucie Klusáková, manažerka projektu Čokoládového ateliéru, s tím, že se na letošní rok připravují produktové novinky.

Prezentace Mistrovské edice hořkých čokolád se 68 % kakaa značky Orion v rámci Čokoládového ateliéru, foto: MediaGuru.cz

Čokoládový ateliér opakuje Orion také letos. Zatím zůstává u pop-up formátu, do budoucna však uvažuje i o stálém konceptu, spustit by jej mohl ještě během tohoto roku. Čokoládový ateliér, na který značka zve prostřednictvím Facebooku a PR aktivit, již navštívil Olomouc, Plzeň, kde si zkusil fungování na festivalu, a nyní je v Praze. Cílem ateliéru je především návštěvníkům vyprávět příběh 120 let staré značky a posílit k ní vztah. V rámci tzv. čokoládové zahrady si mohou lidé pod vedením čokolatiéra Martina Pokorného ochutnat čokoládové pralinky ve tvaru květu či čokoládovou pěnu nebo si vytvořit vlastní čokoládu, kterou si odnesou v obale na motivy tvorby prvorepublikového malíře Zdenka Rykra, jenž je i autorem hvězdy v logu značky.

V rámci Čokoládového ateliéru si mohou návštěvníci vyrobit i domácí čokoládu, foto: Nestlé.

Kreativní koncept Čokoládového ateliéru pochází z dílny agentury Zaraguza. Produkci zajišťuje eventová agentura InDep.

-stk-