Toyota v ČR zvýší investice do marketingu o pětinu

pondělí, 12. února 2018, 07:30 Marketing MediaGuru

Toyota chce svou značku z automotive rozšířit na „mobilitu pro všechny“. V Česku navýší investice do marketingu.

Foto: Toyota CE - C

Foto: Toyota CE - C

Společnost Toyota Central Europe – Czech i nadále pokračuje v navyšování svých marketingových investic. Po loňském výrazném navýšení, od kterého si slibovala posílení povědomí o značce, porostou letos marketingové investice zhruba o 20 %, na dotaz MediaGuru.cz to uvedl Michal Velička, product & marketing manažer společnosti. Posílení marketingu reflektují prodejní ambice japonské automobilky, jejímž cílem je na českém trhu letos uzavřít na 11 tisíc zákaznických smluv.

Na globální úrovni se chce značka Toyota posunout z automotive segmentu ke značce, která zaručuje lepší mobilitu pro všechny, tedy nejen prostřednictvím automobilů, autonomních automobilů či carsharingové služby, ale i pomocí robotických zařízení. „V naší nové vizi nám jde o překonávání překážek a plnění snů. Navíc velmi oceňujeme snahu překonávat sám sebe,“ popsal Martin Peleška, ředitel společnosti Toyota CE – C.

Z tohoto důvodu se Toyota stala partnerem Mezinárodního i Českého paralympijského výboru. Na národní úrovni bude partnerství spočívat jak ve finanční podpoře, tak v poskytnutí vybraných modelů. Od pondělí 5. února jej také podporuje kampaň s globální kreativou v televizi i na internetu. Nasazen je hlavní spot, jehož tváří se stala kanadská lyžařka Lauren Woolstencroftová, a další dva spoty s 30s stopáží. V internetovém prostředí bude na tuzemském trhu automobilka využívat i některé české paralympioniky, například z řad sledge hokejové reprezentace.

Vedle paralympijské komunikace v současnosti běží také kampaň Toyota Extra, jež zdůrazňuje spolehlivost vozů a komunikuje taktickou pobídku v podobě tříletého pojištění zdarma, financování s 0% navýšením či zimního obutí. Kampaň bude k vidění až do března.

Toyota se ve své komunikaci dlouhodobě opírá o televizi, internetu a rádio. Své místo mají v marketingové strategii také eventy. Třikrát až čtyřikrát do roka pořádá tzv. Toyota víkendy, první z nich se bude konat ve dnech 3. až 4. března. Dále pořádá roadshow, pro oslovení fleetových zákazníků využívá partnerství s oborovými akcemi, nedávno se tak představila například na Retail Summitu.

Pro splnění letošních cílů se Toyota zaměří také na rozvoj své dealerské sítě. K dosavadním 11 dealerům přibude od dubna nový dealer Domanský, který bude působit v Praze, kde bude prodávat jak značku Toyotu, tak Lexus. Nadále bude probíhat modernizace showroomů, nové vzniknou v Opavě, v Plzni a Brně, které se jako první showroom zaměří pouze na fleetový prodej. Lexusu přibude nové zastoupení v Karlových Varech a Praze.  

V loňském roce předala Toyota CE – C 8 813 vozů a uzavřela 8 845 nových smluv, což je o čtvrtinu nových smluv více než v roce 2016. Registrace jí narostly o 46 %, v prodeji privátním zákazníkům dosáhla meziročního nárůstu o 43 %, ve fleetovém sektoru o 50 %. Čtvrtinu ze všech prodaných vozů Toyoty přitom tvoří hybridní modely. Prémiová značka Lexus prodala v Česku 302 vozů, z toho 90 % hybridů.

-stk-