Galerie Butovice prošla rekonstrukcí, součástí je i Kika

pátek, 16. března 2018, 13:35 Aktuality, Retail MediaGuru

Obchodní centrum Galerie Butovice dokončilo rekonstrukci v hodnotě 120 milionů korun.

Galerie Butovice i s novou prodejnou Kika, foto: MediaGuru.cz

Rozsáhlou rekonstrukcí v hodnotě 120 milionů korun prošlo pražské obchodní centrum Galerie Butovice. Během tříleté přestavby, která probíhala za plného provozu, doznal změn vstupní foyer, foodcourt i nákupní pasáže. Nákupní plocha byla zvětšena o téměř 15 000 m2, které budou patřit nové třípodlažní prodejně Kika. Celková plocha nové Galerie Butovice činí 51 500 m2, čímž se stala šestým největším centrem v Praze. 

„Během rekonstrukce byl pokles návštěvnosti minimální. Jsme přesvědčeni, že návštěvnost bude nyní vyšší než v roce 2014, kdy jsme Galerii Butovice kupovali,“ řekl za společnost Cromwell Property Group její country manager David Svoboda. Tehdy navštívilo centrum 4,5 milionu zákazníků za rok. Jen Kika, jejíž výstavba v Butovicích stála 19 milionů eur (482 mil. korun), by mohla ke zvýšení přispět 13 až 15 %. 

Obchodní centrum se dočkalo modernizace zvenku i v interiéru. Prosvětlily se pasáže, vyměnily se eskalátory a také přibyly nové v zadní části Galerie u vstupu do hypermarketu Albert. Největší proměnou prošlo vstupní foyer, které je prostorné a zdobí jej designový lustr. 

V Galerii Butovice se nyní nachází více než 90 obchodů. Kromě Kika, jež má zde čtvrtou prodejnu v Praze a desátou na českém trhu, patří mezi nové značky také Lindex, New Yorker, Pepco, Urban Store, Sam 73 či Uncle Sam. Novinkou je rovněž největší provozovna Mall.cz v obchodním centru a první pobočka CZC.cz v obchodním centru v České republice. Deset jednotek je stále ještě volných k pronájmu, doobsadit by se  měly na podzim letošního roku.  

„Rekonstrukce obchodních center a zvyšování kvality nabídky stravování a trávení volného času v nich je trend, který vidíme jak v západní Evropě, tak i v rámci České republiky. Nová Galerie Butovice se proměnila přesně v tomto duchu,“ popsal Jan Čížek, vedoucí pronájmu stávajících obchodních center společnosti Cushman & Wakefield, jež Galerii Butovice od roku 2015 spravuje. 

Výraznou přestavbou prošel proto foodcourt, jehož kapacita se zvětšila o 50 %, což znamená, že se zde může najednou usadit až 430 zákazníků. V nabídce je 14 restauračních jednotek, nově přibyla kavárna Costa Coffee, na jaře otevře indický fastfood Bombay Express. Dále vznikly nové odpočinkové a relaxační zóny. Součástí centra je také fitness Jatomi, Saunia a Moje ambulance s ordinací praktických lékařů. 

Nové zázemí pro občerstvení v Galerii Butovice, foto: Galerie Butovice

Rekonstrukcí prošly také eskalátory, nové je osvětlení, foto: Galerie Butovice.

Skladbou služeb chce Galerie Butovice oslovit různorodé cílové skupiny, vedle obyvatel ze spádové oblasti i zaměstnance z kancelářských domů v okolí. „Nabídku zboží a služeb plánujeme kontinuálně rozšiřovat. Připravujeme výstavbu dětského koutku, kterým chceme oslovit naši významnou cílovou skupiny matek s dětmi,“ vysvětlila manažerka centra Zuzana Sladká. 

Oslovit nové zákaznické skupiny chce obchodní centrum také prostřednictvím komunikace na sociálních sítích, zejména na Facebooku a Instagramu. Rovněž plánuje i nový blog a spolupráci s bloggery. 

Galerie Butovice má rovněž nové logo, jež vytvořila firma Hoch a synové v úzké spolupráci se správou centra. Za návrhy některých interiérových prvků stojí architektonické studio Kyzlink Architects. Designové osvětlení pochází z dílny Prolicht a světelnou aplikaci PlanktON společně s dalšími interiérovými prvky vytvořilo Making Design v částečné koprodukci s Luxlighting. 

Nove logo Galerie Butovice

Do budoucna společnost Cromwell Property Group nevylučuje ani další expanzi. „Není tajemstvím, že v okolí vlastníme další pozemky, kde by případné rozšíření probíhalo,“ prozradil David Svoboda. 

Galerie Butovice je jedním z 90 obchodních center v České republice. K nim je potřeba připočíst okolo dvě stě retail parků a hi-street lokalit v centrech měst. Nových obchodních center již příliš nepřibývá. Stávající centra však přistupují k remodellingu. V Praze se v říjnu loňského roku otevřelo zrekonstruované Centrum Chodov, které se rozrostlo z necelých 61 000 m2 na 102 266 m2. K rozšíření také přistoupilo obchodní centrum IGY České Budějovice. Do přestavby interiérů plánuje po 10 letech investovat desítky milionů korun i nákupní centrum Palladium, výraznou restrukturalizaci chystají i Arkády na Pankráci. 

-stk-