SEAT podpoří novou značku Cupra zatím na internetu
Cupra bude do ČR uvedena pravděpodobně v příštím roce. Letos využije komunikace na sociálních sítích a influencery.
Španělská automobilka SEAT představila svou novou značku Cupra koncem ledna. Následně 22. února odhalila v Barceloně první model Cupra Ateca. „Naší ambicí pro značku Cupra je zdvojnásobení objemu prodeje během následujících 4 až 5 let. V našem obchodním modelu se přitom zaměříme na čtyři hlavní pilíře: prodej, partnerství, motoristický sport a produkt,“ popsal Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti, zodpovědný za prodej a marketing.
Do České republiky by měla být Cupra pravděpodobně uvedena v příštím roce. „Analyzujeme možnosti pro rok 2019,“ sdělil na dotaz k tuzemskému trhu Filip Stoulil, koordinátor marketingu a prodeje společnosti.
SEAT jde osamostatněním značky Cupra, jež byl doposud název některých jejích sportovních modelů, cestou, kterou se vydaly už mnohé jiné automobilky – například Citroën tak vydělil prémiovou DS, Hyundai Genesis, Toyota Lexus a Nissan Infiniti. Důvodem je často možnost posunout novou značku blíže k prémiovému segmentu. „Úspěch modelů s výbavou Cupra přenášíme do nezávislé značky Cupra s fokusem na motorsport a lifestyle. Cílem je samozřejmě zvýšení prodejů a zisků,“ vysvětlil Stoulil.
Cupra cílí na ženy a muže ve věku 40 až 55 s citem pro styl a dynamickým životním tempem. „Značka plní očekávání zákazníků hledající sofistikovaný, personifikovaný, technicky vyspělý a sportovní produkt s vysokou přidanou hodnotou,“ doplnil Filip Stoulil.
Nová značka si ve své prezentaci zakládá na symetrickém logu, které je tvořeno dvěma vzájemně provázanými, symetrickými písmeny „C“. Symbolizovat má pocit příslušnosti ke klanu, ke klanu Cupra. „Design obráceného trojúhelníku byl vytvořen na základě inspirace postojem lidí, žijících v kmenových společenstvích, jejich odvahou a smělostí,“ popsal Jordi Font, vedoucí oddělení barev a materiálů automobilky SEAT.
Dále Cupra pracuje s odstíny na míru, například s odstínem mědi či modrým odstínem Petrol Blue, jenž vznikl smícháním azurové barvy s trochou černé. Barevná paleta je přitom inspirována přírodními materiály s odlišnými povrchovými strukturami, jako je měď nebo žula. Rovněž se značka zaměřuje na vysokou kvalitu a řemeslné zpracování. Z tohoto důvodu navázala partnerství s malými studii a řemeslnými dílnami, jako je L.G.R, Trakatan nebo Fabike, která budou vyvíjet pro značku rukodělné výrobky a limitované edice.
Cupra bude navíc zahrnovat kompletní divizi motoristického sportu. Oblast, za kterou dosud neslo odpovědnost oddělení SEAT Sport, bude přímo integrována do nové značky. Už nyní se také propojuje s motoristickými sporty, konkrétně v seriálu TCR.
V letošním roce bude nová značka podpořena na českém trhu prostřednictvím teaserů na sociálních sítích a také ve spolupráci s vybranými influencery.
-stk-