Sport zvýšil prodej a eviduje stovky platících na webu

úterý, 27. března 2018, 12:00 Tisk MediaGuru

Prodejní výsledky deníku Sport jsou letos zatím vyšší než loni a osvědčuje se i placená sekce na iSport.cz.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

První dva měsíce letošního roku spojené se zimními olympijskými hrami přinesly deníku Sport (skupina Czech News Center) nárůst prodaného nákladu oproti stejnému loňskému období o více než jedno procento, uvedl v rozhovoru pro MediaGuru.cz šéfredaktor deníku Lukáš Tomek. „Přestože jsme loni na podzim zdražili, tak jsme zatím v prodejích nad úrovní loňského roku, což není na novinovém trhu obvyklé,“ popsal.

Deníku Sport se rovněž prodejně vydařil speciální tištěný magazín, který vyšel při příležitosti zimní olympiády. Prodalo se ho téměř 55 tisíc výtisků, což bylo prakticky stejně jako před čtyřmi lety obdobného magazínu v souvislosti s olympiádou v Soči. Také magazín se však nyní prodával za vyšší cenu než obvykle (+5 Kč). „Ukazuje se, že čtenářům nevadí připlatit si pár korun, pokud se domnívají, že obsah je kvalitní,“ přibližuje Lukáš Tomek.

Právě olympiáda je z hlediska mediálního zájmu mezi jednotlivými událostmi výjimečná. Předčí tak i další významné sportovní události, které se letos budou konat: MS v hokeji a MS v kopané. „Olympiáda dokáže aktivizovat celou společnost, není to jen sportovní událost, ale i společenská,“ říká Tomek. Deník Sport také v tištěném segmentu těží z toho, že je na trhu jediným sportovním deníkem.   

Na internetu je prostředí více konkurenční. Zájem o olympiádu se ale odrazil i v návštěvnosti serveru iSport.cz, který za únor registroval 2,4 mil. reálných uživatelů. To je o jeden milion více, než je běžný průměr. iSport.cz chce v letošním roce dál zvyšovat návštěvnost, a to minimálně o deset procent ve srovnání s loňským rokem.

Lukáš Tomek, foto: Czech News Center

Lukáš Tomek, foto: Czech News Center

Web iSport.cz od začátku února také zavedl placený obsah ve speciální sekci iSport Premium. Do ní aktuálně umísťuje asi pět procent denní obsahové produkce. Nevylučuje ale, že počet článků umísťovaných do placené sekce se bude ještě o něco zvyšovat. „Počet aktivních předplatitelů na webu se necelé dva měsíce od spuštění placené sekce pohybuje ve stovkách, počet nákupů je už nyní vyšší než půl druhého tisíce,“ říká Tomek. „Start placené sekce je nadějný a vzbuzuje v nás optimismus, že online předplatné má smysl a že se může stát důležitým zdrojem příjmů i komunikace s uživateli. Dosavadní čísla jsou nad naše očekávání,“ dodává.

Roční předplatné na iSport.cz představuje 899 Kč, rozšířené předplatné o streamy z tuzemské fotbalové ligy a o přístup k elektronickému vydání deníku Sport potom 2 499 Kč (měsíčně je to 49 Kč a rozšířeně 399 Kč). Uvedené prozatímní výsledky tak naznačují, že iSport.cz může z prodeje obsahu na internetu počítat s obratem v řádech milionů korun ročně.

„Představa o tom, co bychom měli na webu dávat do placené sekce, nám vyšla. Nezavíráme zpravodajské informace, ale spíš komentáře, analýzy, rozhovory a exkluzivní videoobsah. Nejvíce předplatitelů jsme pak získali přes rozhovory. Naše filozofie je taková, že nadstandardní obsah prostě chceme prodávat a není rozhodující, jestli ho prodáváme přes tištěný deník, web nebo přes naše magazíny,“ říká Lukáš Tomek.

-mav-