Alza hodnotí svou prodejnu budoucnosti, plánuje další

středa, 25. dubna 2018, 15:05 Aktuality, Retail MediaGuru

Za první tři měsíce vygenerovala prodejna bez obsluhy Alze obrat téměř 13 mil. korun.

Zdroj: Alza.cz

Zdroj: Alza.cz

Za první tři měsíce svého provozu odbavila prodejna budoucnosti, kterou Alza.cz představila v lednu letošního roku, 11 tisíc objednávek a vygenerovala obrat 12,8 milionů korun. Jelikož je společnost s výkonem nového způsobu prodeje spokojena, plánuje další podobnou pobočku – v létě ji otevře také v Praze na Budějovické.

Prodejna budoucnosti, kde si objednávky vybírají zákazníci ze schránek, se nyní nachází na pražské Floře. Nejvíce si na ni zákazníci doposud objednávali telefony, sportovní vybavení, příslušenství k elektronice a notebooky. 

Zákazníci oceňují dostupnost prodejny, rychlost odbavení a také soukromí. Při svém nákupu rovněž využívají odborníky přes videoterminál, kde jsou denně obslouženy desítky požadavků. Průměrná doba rozhovoru je tři minuty. Primárně žádají o pomoc s výběrem produktu, mnohdy se ale ptají i na samotnou inovativní provozovnu.

„Máme velikou radost, že uživatelská zkušenost vyšla tak pozitivně, protože spokojený zákazník je pro nás naprosto klíčový. Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme – efektivněji budeme pracovat s prostorem i použitým materiálem,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz.

Na pobočce také proběhlo uvedení několika prémiových novinek, například Samsungu S9, o který mohli zákazníci rovněž soutěžit nebo Huawei P20. V době těchto podpůrných aktivit bylo na prodejně vytíženo 250 schránek denně.

V pořadí druhá prodejna budoucnosti dozná určitých změn a vylepšení, která vyplynula v průběhu pilotu první provozovny – drobně se například změní světelná navigace i materiály – nově přibudou cembritové desky a napínavý strop.

-stk-