Google Trends: Mobil a online jsou tahouny ve financích

středa, 25. dubna 2018, 12:05 Marketing MediaGuru

Prudký růst významu online kanálů ve finančním sektoru potvrzují zástupci bank a data Google Trends.

Marie Krátká, foto: MediaGuru.cz

Marie Krátká, foto: MediaGuru.cz

Mobilní bankovnictví a online bankovnictví patří k rostoucím trendům v rámci finančních služeb, vyplývá z vyhledávání Googlu a z vyjádření zástupců bank. Z kategorií zahrnutých do finančního odvětví hledali Češi loni na Googlu nejvíce online bankovnictví, kreditní karty a půjčky bez doložení příjmů.

„Největší dynamika se pak odehrála v sektoru mobilního bankovnictví, podnikatelských úvěrů a online bankovnictví. Online bankovnictví je jednou z největších vertikál a zároveň má největší růsty,“ řekla na setkání s novináři Marie Krátká, manažerka pro agentury společnosti Google.

Google také eviduje nárůst vyhledávacích dotazů ve finanční kategorii z mobilních telefonů. V průměru má tvořit 34% podíl. Oproti loňskému roku jde zároveň o 34% nárůst. Ukazuje se, že desktopová zařízení se v rámci kategorie využívají hlavně pro porovnávání produktů, mobil se více využívá před přípravou nákupu a na začátku procesu.

S rostoucím významem mobilů rostou také požadavky uživatelů na rychlost internetových stránek. V tomto směru mají mít tuzemské banky zatím rezervy. Z 32 zkoumaných bankovních subjektů bylo pouze u dvou zjištěno načtení stránek do dvou vteřin. „97 procent webů nedosáhlo optimální rychlosti,“ upozornila Krátká. Otestování rychlosti nabízí Google například pomocí nástroje Test My Site.

Zvyšující se využívanost mobilních telefonů k bankovním službám potvrdil i Pavel Jareš, manažer přímého bankovnictví Moneta Money Bank. Podíl návštěvnosti z mobilů na webových stránkách Monety představuje 40 procent. Banka také vidí rozdílné výsledky desktopových i mobilních kampaní, vyšší výkonnost na mobilu má dosahovat retailová klientela. „Mobil je pro nás také důležitý distribuční kanál. Chceme se stát digitálním lídrem na českém bankovním trhu, a proto rozvíjíme mobilní bankovnictví Smart Banka, kde už počet uživatelů vzrostl dvojnásobně,“ přiblížil. 

Komerční banka zaznamenala meziroční růst počtu klientů mobilní banky o 44 procent (brzy očekává počet zákazníků na úrovni 0,5 milionu), objem plateb se dokonce zvýšil o 65 procent. „Dnes probíhá devět z deseti kontaktů mezi námi a klienty v online prostředí a nejdynamičtěji roste právě mobil,“ popsal Jan Vichr, distribution channels and direct marketing manager Komerční banky. Také pro Komerční banku je mobilní bankovnictví strategickým kanálem, chce patřit k lídrům na trhu. „Jako první v Česku jsme umožnili přihlášení i autorizaci plateb a podepisování smluv pomocí biometriky,“ uvedl Vichr, který očekává, že v dohledné době počet přihlášení do mobilní aplikace předstihne počet internetového bankovnictví.

Moneta Money Bank i Komerční banka umožňují platbu z mobilních telefonů přes Google Pay.

-mav-